Thursday, 9 May 2019

Tiada Alahan dan Cergas Bertenaga Ketika Hamil

Tak bertenaga sepanjang hamil , tidak mampu untuk menjalankan ibadah puasa ketika hamil. Ini Lin kongsikan kepada anda pengalaman Pn Nur kekal bertenaga sepanjang kehamilan.

[TIADA ALAHAN DAN CERGAS BERTENAGA KETIKA HAMIL DENGAN SET HAMIL SHAKLEE]


.

Pengalaman mengamalkan set hamil Shaklee memberi satu pengalaman indah lebih-lebih lagi pada kehamilan ke tiga dan usia pun dah memasuki 30-an. Apa yang saya gembira sangat-sangat, saya tidak mempunyai sebarang alahan dan saya hamil juga tidak disedari oleh rakan sekerja kerana tiada sebarang tanda saya sedang hamil pun. Sentiasa cergas, tidak pernah ambil cuti sakit dan kerja berjalan seperti biasa.
.

Kenapa saya konsisten mengamalkan setiap vitamin Shaklee ini? Selain saya telah merasai kesan yang sangat-sangat positif terhadap diri saya sejak mengamalkan supplement secara konsisten dari penghujung tahun 2012, saya tahu badan saya memerlukan setiap nutrisi yang ada dalam supplement yang saya amalkan ini lebih-lebih lagi saya sudah mempunyai dua orang anak sebelum ini, seorang ibu yang bekerja dan pada masa yang sama saya juga seorang pelajar di sebuah institusi pendidikan awam.
.

Jadi saya perlu memastikan diri saya sentiasa cergas, sentiasa sihat bukan sahaja untuk diri saya tetapi untuk suami dan anak-anak yang memerlukan saya sentiasa ada dengan mereka dalam apa jua keadaan.
.

Semasa kehamilan anak ke 2,saya disahkan mengidap kencing manis semasa hamil tetapi alhamdulillah,hamil anak yang ke 3 ini,saya bebas dari terkena kencing manis semasa hamil. Jika dulu hb saya sangat-sangat low dan pernah bacaan sehingga 8.6 dan terpaksa berulang alik berjumpa doktor pakar diklinik, tetapi syukur sangat-sangat kali ini bacaan hb saya sangat-sangat baik.
.

Semoga perkongsian saya ini boleh membantu ibu-ibu diluar sana supaya menjaga kesihatan kita bukan sahaja semasa hamil tetapi sepanjang masa dan secara konsisten dan berdisiplin bagi memastikan seisi keluarga kita dapat menjalani kehidupan yang lebih cergas dan lebih sihat.

Puan Nur mengamalkan gaya hidup sihat dan tambah dengan pengambilan vitamin yang tepat. Vitamin yang amalkan adalah seperti berikut

1. Vitalea - Multivitamin lengkap dengan zat besi sesuai untuk ibu hamil dan labih diperlukan bagi mereka yang ada masalah Hb rendah.

2. Omega Guard - Melindungi jantung dan menstabilkan detik jantung . So kurang letih lah badan sebab jantung kita sihat

3. Vitamin C - Vitamin C penting untuk melindungi diri kita dari serangan demam dan selsema. Selain itu vitamin C juga diperlukan untuk membentuk tulang rawan bayi.

4. B Complex - Vitamin yang lengkap dengan asid folic yang menjadi tuntutan wajib kepada wanita yang hamil kerana bayi dalam kandungan sangat memerlukan vitamin B  untuk melindungi dari kecacatan Spina Bifina .

5. Ostematrik - Katakan tidak dengan cramp kaki setelah anda mengamalkan ostematrik. Mehilangkan lenguh lenguh badan dan membantu membekalkan kalsium yang secukupnya kepada ibu dan bayi

6. ESP - Protein yang bersifat non GMO dan mempunyai GI yang rendah membantu dalam proses pembentukan sel-sel baru, memberikan tenaga segera serta melambatkan rasa lapar melampau .

ke enam-enam produk ini ada peranannya sendiri dan kerana itulah kita perlu amalkan kesemuanya.

bagai mana nak order set kehamilan ini?

Anda hanya perlu hubungi lin dan kita boleh deal by call ataupun whatsapp.

Azalin : 018-7765447



Monday, 4 March 2019

Multivitamin Pelengkap Dan Pemberi Tenaga Segera

Masalah keletihan bukan hanya terjadi kepada mereka yang sibuk sahaja tetapi ia juga boleh berlaku kepada mereka yang kekurangan nutrisi. Pengambilan multivitamin boleh membantu untuk kita lebih sihat, cergas, bertenaga dan lebih muda. 

Pemilihan multivitamin juga penting kerana setiap sen yang kita bayar biarlah berbaloi dan berkesan. Multivitamin yang baik, adalah multivitamin yang lengkap dari segi nutrisi dan penyerapannya. 

Multivitamin Vitalea Iron Plus adalah multivitamin yang telah ada beratus tahun. Awal penghasilan multivitamin vitalea , ia berbentuk cecair dan kini dengan teknologi multivitamin vitalea berbentuk tablet  serta mudah untuk dibawah kemana sahaja. 



Kebaikan Vitalea Iron Plus. 

1. Penambah Tenaga Segera
- Ia pemberi tenaga , kecergasan tubuh, meningkatan kekuatan mental,   daya fokus. 

2. Keupayaan Sistem Produktif
- Penting untuk remaja yang sedang berkembang sistem pertumbuhannya

3. Elemen Penting dalam Sel
-
 Nutrisi yang mencukupi penting dalan memastikan sel hidup, pertumbuhan sel hidup berada dalam keadaan optimum. Selain itu ia juga penting dalan pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku serta hormon dalam tumbuh. 

4. Pelengkap Nutrisi
-
nutrisi yang ada didalam vitalea akan melengkapkan keperluan nutrisi yang tidak cukup oleh badan. 

5. Metabolisme 
- Membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuaan. 

6. Melindungi organ
-
Keperluan nutrisi yang dilengkap akan melindungi dan melancarkan fungsi organ seperti jantung. 

Kesimpulannya, walaupun kita makan cukup nasi, sayuran, buah-buahan , persoalannya "cukup tak". Proses membasuh dan memasak akan menghilangkan nutrisi yang ada dalam sayuran berkenaan.

Cara mudah untuk  hubungi saya ialah 018-7765447. 

Friday, 23 November 2018

Ubat Kebas Kaki Dan Tangan Untuk Lelaki Dan Wanita



Kebas tangan atau kaki pasti membuatkan anda rasa tidak selesa diperingkat awal tetapi apabila ia berlarutan serta menganggu aktiviti harian barulah kita risau.

Masalah kebas lebih cenderung dikaitkan dengan masalah Diabetes atau Kencing Manis. Kaitan  masalah diabetes dengan kebas apabila saraf mulai kurang peka terhadap sentuhan. Ia berpunca apabila gula tinggi dalam darah dan merosak saraf.

Masalah kebas juga dikaitan dengan aliran darah yang tidak lancar. Maksud tidak lancar bukan bermakna aliran darah tersekat tetapi laluan untuk darah keluar dan masuk sempit .

Satu lagi antara punca yang kerap terjadinya kebas apabila saraf terhimpit atau tertekan. Mereka yang ada masalah kebas pada jari mungkin menghadapi masalah saraf terhimpit di kawasan pegelangan tangan atau di panggil carpel tunnel sindrom. Pembedahan bukanlah 1 sahaja jalan untuk menyelesaikan masalah carpel tunner atau kebas. Fisioterapi juga boleh membantu anda mengurangkan sakit kebas tangan.

Saksikan senaman tangan untuk masalah kebas tangan.




Selain dari itu, untuk menghilangkan kebas tangan atau kaki, pengambilan supplement sangat . Antara supplement yang sesuai diamalkan adalah




1. Vivix - vivix adalah supplement tinggi antioksida dan istimewa vivix dicipta dari gabungan 4 bahan yang akan membaiki sel, memberi tenaga kepada sel , meningkatkan prestasi sel. Pengambilan vivix secara konsisten akan meningkatkan prestasi pankreas dalam pengeluaran insulin semulajadi. Ia juga meningkatkan deria rasa saraf.

2. B Complex  - B complex adalah vitamin dari kumpulan larut air yang mudah hilang dari badan. Vitamin B sangat diperlukan saraf untuk terus lentur, flexsible, lembut dan kuat. Kekurangan vitamin B akan membuat saraf kurang peka, keras dan tidak anjal.

3. Ostematrix - kandungan kalsium, magnesium, vitamin D dan kalium yang ada dalam ostematrix akan meningkatkan keanjalan saraf, menguatkan saraf serta mengurangkn rasa lenguh, berdenyut-denyut .

4. Omega guard - Omega guard dihasilkan dari ikan laut dalam bersaiz kecil. Pemilihan ikan yang kecil kerana ikan yang kecil terlindung dari logam berat. Fungsi minyak ikan adalah sebagai anti radang. Saraf yang telah sakit menanda telah terjadinya keradangan pada saraf.

Testimoni sakit kebas




Untuk memiliki set kebas ini ada boleh mengunakansalah satu cara sepeti dibawah.

Ada 3 cara tempahan 

1. Melalui telefon / whatsapp

 Anda boleh hubungi saya di talian 018-7765447  dan membuat pesanan di sini. Anda akan dilayan secepat mungkin dan setiap pembelian akan diberi konsultation dan cara pengunaan.

2. Pembelian di branch

Anda boleh terus ke branch shaklee dan gunakan id saya. Id saya 915516 dan nyatakan nama penuh saya Azalin adzhar. Selepas pembelian , saya mengharapkan anda menghubungi saya untuk konsultation dan cara pemakanan.

3. Esell

Anda juga boleh membuat pembelian atas talian yang mana cara pembayarannya mengunakan kad kredit atau kad debit. Selepas pembelian saya juga mengharapkan anda menghubungi saya untuk konsultation.


Wednesday, 21 November 2018

Hilangkan Kulit Kusam dan Mengecilkan Pori Wajah




Kulit kusam, Pori terbuka, kulit berminyak memang boleh ditutupi dengan kosmetik yang dipakai tebal-tebal tetapi kita sebagai pemilik wajah berpuashati ke. Mungkin diluar kita boleh menipu semua orang tetapi semasa kita dirumah, ketika bersama keluarga mereka akan lihat betapa teruknya wajah kita .

Mereka yang mempunyai wajah yang sihat dapat dilihat kecantikannya terutama selepas bangun tidur, Ini Cik Lin Kongsikan 1 testimoni Pn Royanti yang asalnya memiliki kulit yang berminya tetapi selepas bercinta dengan Youth kulitnya menjadi lebih sihat dan cantik secara semulajadi.

.


Assalamualaikum .... saya Royanty Baruddin. Ummi kepada 3 orang cahaya mata, seorang anak lelaki berumur 12 tahun dan kembar perempuan 6 tahun. Saya berumur 41 tahun.

Saya seorang ibu yang bekerja. Saya mempunyai kulit wajah yang berminyak di kawan zone T, Pori-pori terbuka dan selalu naik jerawat pasir.

Perkenalan Pertama 

Kulit muka saya sensitif tak berani dan mencuba sebarang skincare. Masa tengok shaklee mengeluarkan YOUTH Skincare, saya tergoda nak mencuba. Itu pun setelah tengok banyak testimoni yang positif walau pun guna dalam waktu yang singkat.

Selepas 14 hari 

Alhamdulillah setelah menggunakan selama 14 hari, saya dah nampak effect yang memberangsangkan. Muka saya dah tak berminyak lagi, pori-pori semakin mengecil dan kulit muka terasa lembut dan segar je.


Kini tak perlu nak filter-filter bila nak upload gambar. Keyakinan itu datang sendiri dan tak perlu untuk menipu diri sendiri. Tampil yakin di hadapan tapa ragu-ragu.

Terima kasih shaklee. Ini la cerita shaklee effect saya.

STARTER SET YOUTH💕 
===============

✔CLEANSER
✔TONER
✔MOISTURIZER
✔NIGHT CREAM 

🌸CLEANSER - 3 in 1, tidak megandungi sabun, PH seimbang, mengabungkan campuran vitamin yang di paten & polifenol. Serta alga untuk memperhalus dengan lembut menyuci dan menyediakan kulit untuk seterusnya.
.

🌸TONER - bebaskan kulit dan sel-sel kusam & ejen pencemaran persekitaran. Menghidratkan dan membekalkan nutrisi dengan campuran vitamin.
.

🌸MOISTURIZER - melindungi kulit dari sinaran matahari berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB . Vitamin dan nutrien botani untuk melembapkan kulit dan penambahbaikan penampilan kulitbsecara menyeluruh. 
.

🌸NIGHT CREAM - mengalakkan proses pembaharuan sel kulit ketika tidur. Membantu meransang penghasilan kolagen & elastin. Membuatkan kulit lebih muda,licin dan cerah. .

Testimoni


Ada 3 cara tempahan 

1. Melalui telefon / whatsapp

 Anda boleh hubungi saya di talian 018-7765447  dan membuat pesanan di sini. Anda akan dilayan secepat mungkin dan setiap pembelian akan diberi konsultation dan cara pengunaan.

2. Pembelian di branch

Anda boleh terus ke branch shaklee dan gunakan id saya. Id saya 915516 dan nyatakan nama penuh saya Azalin adzhar. Selepas pembelian , saya mengharapkan anda menghubungi saya untuk konsultation dan cara pemakanan.

3. Esell

Anda juga boleh membuat pembelian atas talian yang mana cara pembayarannya mengunakan kad kredit atau kad debit. Selepas pembelian saya juga mengharapkan anda menghubungi saya untuk konsultation.









Tuesday, 20 November 2018

Selsema Punca Hidung Berdarah, Bahaya atau Tidak



Adakah hidung berdarah tu perkara biasa. Kebiasaan hidung berdarah ada kaitan dengan punca panas.

Sebagai seorang ibu adakah kita boleh tenang hati bila tengok anakanda kita kerap alami hidung berdarah. Macam-macam kita fikirkan dari yang biasa sampailah kepada perkara yang paling kita takuti. Sebelum ia melarat dan menjadi lebih bahaya, pasti kita ibu akan mengambil langkah pertama.

Cik nak kongsikan pada anda semua pengalaman Pn sabariah dalam mengatasi masalah hidung berdarah anakandanya.


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatu dan salam sejahtera.

Saya Sabariah binti Basri, berumur 36 tahun, telah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak lelaki. Seorang berumur 10 tahun dan seorang lagi 2 tahun 9 bulan.

Penghawa dingin puncanya
Saya ingin kongsikan kisah anak kedua saya, Adam. Selepas habis berpantang dan masuk kerja saya hantar Adam ke taska. Dalam usia 4 bulan ketika itu, Adam mudah dijangkiti batuk selesema, lebih-lebih lagi taska di bawah Kementerian tempat saya bekerja 100% menggunakan penghawa dingin.

Dalam sebulan memang payah nak tengok hidung Adam kering. Sentiasa berhingus.. Batuk dan selesema berpisah tiada. Sebelum ini saya pernah kejarkan Adam ke hospital seawal pukul 2 pagi disebabkan batuk berpanjangan sehingga sukar untuk bernafas. Setiap kali itulah Adam kena ambil nebulizer. Bergema segenap ruang hospital dengan suara Adam yang meraung sebab tak nak pakai topeng pelik dengan bunyi yang menakutkan itu.

Hidung berdar
Ketika berusia setahun, saya perasan hidung Adam selalu berdarah. Kadang kala darah keluar dari hidung pada waktu malam ketika sedang tidur lena. Saya hanya perasan darah kering di pipi Adam dan cadar penuh dengan darah pada sebelah pagi. Pernah darah keluar banyak dan terdapat ketulan darah yang membimbangkan saya. Perkara ini berlarutan sehingga umur Adam 2 tahun 7 bulan.

Setiap kali pergi pemeriksaan bulanan di klinik kesihatan, saya beritahu masalah hidung berdarah kepada doktor. Doktor maklumkan bahawa perkara tersebut biasa berlaku apabila anak-anak selesema dan ketika suhu badan panas. 

Adam dimasukkan ke wad
Pertengahan tahun 2017, Adam telah dimasukkan ke dalam wad di hospital disebabkan batuk selesema yang berpanjangan. Doktor mengesahkan Adam mengalami jangkitan kuman dalam paru-paru. Allah.., betapa sedihnya saya ketika itu. Anak sekecil Adam terpaksa duduk dalam wad, menahan sakit jarum suntikan dan setiap kali perlu ambil darah.. Hanya Allah yang tahu perasaan saya setiap kali mendengar Adam meronta-ronta minta dilepaskan. 5 hari berkampung di hospital dan akhirnya Adam dibenarkan untuk pulang. 

Doktor memberi temujanji untuk berjumpa pakar ENT di hospital berikutan masalah hidung Adam yang kerap berdarah. Pada hari temujanji, doktor pakar mengesahkan tiada apa-apa yang serius pada Adam. Alhamdulillah. Saya bersyukur. Namun dalam hati bertekad untuk mencari alternatif lain untuk mencegah masalah batuk, selesema punca hidung Adam selalu berdarah daripada berulang.

2 bulan lepas setelah sekian lama saya menyepi daripada team Shaklee, Alhamdulillah.. Allah gerakkan hati saya untuk aktif semula bersama team OMS. Saya kembali dengan semangat baru dan berazam untuk maju dalam kerjaya SID saya. 

Sinar baru
Melalui kelas dan bimbingan yang saya perolehi daripada mentor-mentor group OMS, saya mencuba berikhtiar dengan Omega Guard Shaklee. Untuk kanak-kanak sekecil Adam yang tidak boleh menelan kapsul vitamin, saya pecahkan sebiji Omega dan masukkan dalam bancuhan susu Adam dan bagi Adam minum setiap malam sebelum tidur.

Adam semakin sihat
Dan hasilnya.., Alhamdulillah segala puji bagi Allah yang menemukan penyelesaian untuk segala ikhtiar saya selama ini. Hidung Adam dah tak berdarah lagi. Selesema yang menjadi rakan baik Adam sebelum ini dah pergi jauh-jauh. Batuk juga semakin berkurang. Tiada lagi insiden baju dan kusyen kereta kotor dengan muntah akibat batuk berpanjangan. Adam semakin ceria, membesar dengan sihat dan aktif. 

Semoga Adam sentiasa sihat walafiat dan bebas dari batuk, kahak dan selesema penyebab hidung berdarah. Alhamdulillah, syukur sebab saya dipertemukan dengan Omega Guard.

Saya juga bersyukur kerana bukan setakat Adam semakin sihat, malah saya juga dapat menjana pendapatan dengan Shaklee. Alhamdulillah..

Kebaikan omega guard



1. Melindungi jantung
2. Menguarangkan Selsema
3. Bersifat anti radang
4. Melancarkan penafasan
5.  Mengekalkan tekanan darah normal
6. Membantu perkembangan otak 
7. Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru

Ada 3 cara tempahan 

1. Melalui telefon / whatsapp
 Anda boleh hubungi saya di talian 018-7765447  dan membuat pesanan di sini. Anda akan dilayan secepat mungkin dan setiap pembelian akan diberi konsultation dan cara pengunaan. 

2. Pembelian di branch

Anda boleh terus ke branch shaklee dan gunakan id saya. Id saya 915516 dan nyatakan nama penuh saya Azalin adzhar. Selepas pembelian , saya mengharapkan anda menghubungi saya untuk konsultation dan cara pemakanan. 

3. Esell
Anda juga boleh membuat pembelian atas talian yang mana cara pembayarannya mengunakan kad kredit atau kad debit. Selepas pembelian saya juga mengharapkan anda menghubungi saya untuk konsultation.