Thursday, 8 June 2017

PENTINGNYA PENGAMBILAN SUPPLEMENT ADALAH UNTUK MENINGKATKAN KESIHATAN BUKANNYA MEMUDARATKAN

Assalamualaikum, sihat semua.

Sejak kenal shaklee Cik Lin kenal juga macam-macam penyakit. Bell's Pasly, Stroke semua penyakit ni ada kaitan dengan sarafkan. Masalah saraf ni tak kira muda ke tua boleh alami kan. Cik Lin dulu pernah gak ada masalah saraf tapi ia lebih carple tunner. Cik Lin amalkan beberapa vitamin termasuklah vivix



Kalau kita ada masalah berkaitan saraf yang abaikan tapi ambil serius sebab ia boleh mendatangkan pelbagai masalah lain. Tindakan pasti anak mak cik seperti dalam testimoni dibawah membantu maknya kembali sihat dan cergas walaupun diperingkat awal ada tanda-tanda stroke.


[KESIHATAN IBU SEMAKIN MENINGKAT SELEPAS AMALKAN VIVIX SHAKLEE]

Pada 1 September 2016 kami sekeluarga dilanda kebimbangan apa bila mak saya tidak sihat. Mak tiba-tiba jadi lemah sebelah badan sebelah kiri. Berjalan pun seret kakinya. Hati mana yang tak risau. Macam-macam benda difikirkan.

Pada keesokan hari adik bawa mak jumpa doktor. Alhamdulillah tidak serius. Mula-mulanya mak ada bagi tahu jari manis sebelah kirinya tak boleh dibengkok. Ingat biasa-biasa je lah. Rupanya dia melibatkan sarafnya melekat. Bila dah jumpa doktor jadi kita tahulah kan apa sebabnya.

Saya yang duduk di Gopeng ni bergegas pergi branch Ipoh pergi beli sebotol Vivix. Tak fikir lain dah. Nak mak sihat. Terus hantar kat mak. Disamping itu kami hantar mak berurut 3 hari berturut -turut untuk membetulkan urat-urat yang bermasalah.



Alhamdulillah selepas 2 minggu mak dah nampak cergas. Muka yang sebelum ni nampak mcm turun pipinya dah kembali asal balik dan yang seronok nya mak dapat pergi berjalan-jalan ke Pulau Pinang.

Selepas kejadian tu saya usaha untuk bagi mak konsisten minum Vivix. Alhamdulillah hari ini jari mak dah boleh lipat sepenuhnya tanpa sebarang pembedahan dan cucuk seperti yang disarankan doktor.

Hari ini mak punya muka merah pink je,ceria dan cergas. Mak ni pantang sihat suka lah dia berkemas di tepi rumah sambil membelai pokok-pokok bunganya.

Terima kasih Vivix, terima kasih Shaklee. Alhamdulillah.

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 8 : A'BIDATUL MU'TADILLAH MOTOLANI

Untuk lebih maklumat tentang vivix boleh click link ni ye VIVIX

Dapatkan produk shaklee dan konsultasi secara percuma dan insya Allah terbaik dari Cik Lin



PM Facebook : azalin adeq
Like Page : Garage Supplement 
Call / whatsapp : 018-7765447
Blog : ummiazalin.blogspot.com
Email : ummiazalin@gmail.com


COD : UTM Skudai, Taman Universiti , Taman Teratai, Taman Sri Pulai, Taman Tun Aminah, Taman Pulai Jaya, Taman Pulai Emas, Kangkar Pulai dan kawasan sekitarnya.

Pengedar Shaklee Skudai
Pengedar Shaklee Tampoi
Pengedar Shaklee UTM
Pengedar Shaklee JB
Pengedar Shaklee Malaysia
Pengedar shaklee Kuala Lumpur

Wednesday, 7 June 2017

PANDANG REMEH DENGAN ASID FOLIC BOLEH MENJADI PUNCA KEPADA MASALAH SPINA BIFINA BAYI DALAM KANDUNGAN

Bila sebut  B Complex kita pandang remeh je kan, betul tak. Sama juga dengan asid  folic, kita pandang ia vitamin biasa Yang wanita hamil makan . pastu kita ni yang hamil pun tak pernah ambil tau kenapa kena makan asid  folic, kalau tak makan apa kesannya pada kita Dan bayi dalam kandungan. Dulu masa Lin mengandungan Anak sulung Dan ke dua Lin pun selalu skip asid  folic, sebab baunya tak sedap. Tak terdetik pun perasaan bersalah atau risaukan risikonya. 

Macam mana nak risau, kita tak diberitahu pun apa fungsi asid  folic tu pun. Yang kita tau klinik bagi Dan asid  folic bagus untuk wanita hamil. Hari ni Lin nak bawa kita semua fikir Dan fahami betapa pentingnya asid  folic Dan risiko kekurangannya boleh kekal seumur hidup Anak kita. 

Asid  folic adalah vitamin dari kumpulan vitamin b yang mana dia Ade jenis vitamin larut air. Nama pun vitamin larut air, ia mudah hilang dari dalam badan Dan akan keluar jika terlebih pengambilannya. Jadi jangan risau jika makan asid  folic setiap hari. 

Asid  folic perlu di ambil bermula dari kita merancang untuk hamil bukan untuk meningkatan kesuburan tetapi bagi memastikan asid  folic ada semasa persenyawaan berlaku. Asid  folic sangat penting bermula dari pensenyawaan sehingga minggu ke 12. Pada masa ini  sistem saraf Dan otak bayi sedang berkembang pesat. Kekurangan asid  folic boleh menyebabkan selaput pelindung yang melindungi saraf tunjang tidak dapat menutup dengan sempurna. Jika penutupan tidak sempurna maka akan berlakunya spina bifina. 

Spina bifina? 

Macam yang Lin katakan tadi Spina bifida berlaku apabila pelindung yang melitupi saraf tunjang bayi tidak tertutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal. 

Ini  contoh spina bifina.



Berapa asid  folic yang perlu diambil semasa hamil. Kita dinasihatkan mengambil 400 mikrogram (mcg) setiap hari sebaik sahaja kita merancang untuk hamil. Bagi Ibu yang mempunyai  anak  yang mempunyai masalah kecacatan tiub neural, ia perlu mengambil asid  folic yang lebih tinggi kerana risiko kehamilan akan datang menghadapi masalah yang sama adalah tinggi.

Jika kita merancang untuk hamil, ambillah asid  folic dari sekarang demi kebaikan Anak yang bakal ada dalam rahim kita. Wahai para  suami, ayah, mak atau keluarga ingatkan ahli keluarga kita yang bakal atau sedang hamil,  makanlah asid  folic sebagai persediaan. 



Anda boleh ambil set kehamilan lengkap demi memenuhi keperluan nutrisi IBU Dan Anak. Insya Allah Anak yang bakal lahir sihat Dan IBU yang mengandung kan juga sihat sepanjang kehamilan. 

Untuk memiliki set kehamilan INI atau ingin info yang lebih lanjut boleh hubungi Lin ye.


Dapatkan produk shaklee dan konsultasi secara percuma dan insya Allah terbaik dari Cik Lin



PM Facebook : azalin adeq
Like Page : Garage Supplement 
Call / whatsapp : 018-7765447
Blog : ummiazalin.blogspot.com
Email : ummiazalin@gmail.com


COD : UTM Skudai, Taman Universiti , Taman Teratai, Taman Sri Pulai, Taman Tun Aminah, Taman Pulai Jaya, Taman Pulai Emas, Kangkar Pulai dan kawasan sekitarnya.

Pengedar Shaklee Skudai
Pengedar Shaklee Tampoi
Pengedar Shaklee UTM
Pengedar Shaklee JB
Pengedar Shaklee Malaysia
Pengedar shaklee Kuala Lumpur

Tuesday, 6 June 2017

BERJAYA BANYAKKAN SUSU IBU DENGAN MINUMAN BERPROTEIN TINGGI

Assalamualaikum semua, sihat semua. Hati ibu ni akan lebih terasa sihat, gembira apabila melihat putera atau puterinya juga sihat kan. Memiliki cahayamata dan memasang niat untuk menyusukan sepenuhnya susu ibu akan merangsang kekuatan dan kesungguhan menghadapi segala rintangan dengan tabah.



bukan semua mampu menyusukan anak sepenuhnya sehingga berusia 2 tahun. kadang kala production kita menurun tanpa kita sedar. Penghasilan susu ibu ada kaitannya dengan "demand & supply" . Selain itu corak pemakanan dan aturan pengepaman juga ada kaitan dengan penghasilan susu. Pengambilan makanan tambahan juga antara 1 tips untuk merangsang penghasilan susu ibu.


[BERJAYA SUSUKAN ANAK SEHINGGA 2 TAHUN SELEPAS AMALKAN SUPPLEMEN SHAKLEE]

Assalamualaikum W.B.T. Nama saya Nur Farah Liza Ramli dan berumur 38 tahun. Saya menetap di Banting dan mempunyai 3 orang dan berkerja di bahagian Teknologi dan Maklumat.

Saya menghadapi masalah kekurangan susu ketika anak saya berumur 1 tahun 6 bulan. Pelbagai simptom-simptom dan gejala susu semakin menyusut telah saya hadapi. Rakan saya, Fatimah Azzahra Ismail, telah mencadangkan kepada saya supaya minum MealShakes dan ESP Shaklee secara konsisten. Beliau berasa simpati terhadap saya kerana saya berhasrat untuk menyusukan anak sehingga umur 2 tahun namun anak baru menjengah umur 1 tahun susu badan saya sudah menyusut.
.



Sya juga mendengar banyak pendapat dari ramai orang bahawa ESP Shaklee merupakan supplemen Shaklee yang sangat bagus untuk ibu yang sedang menyusukan anak. Saya mengamalkan 1 sudu Mealshakes dan 2 sudu ESP pada waktu pagi manakala pada waktu malam pula saya cuma mengambil 1 sudu ESP sahaja.

Selepas mengambil MealShakes dan ESP secara konsisten selama 6 bulan, saya lihat bayi saya selalu kenyang dan saya sendiri puas menyusukannya. Alhamdulillah, kini anak saya dapat menyusu badan sehingga 2 tahun.

Saranan saya kepada ibu-ibu yang mempunyai masalah seperti saya, ambillah MealShakes dan ESP secara konsisten. Saya berasa sangat gembira dan berbesar hati kerana menjumpai produk hebat Shaklee. Terima kasih Shaklee.

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 48: NUR FARAH LIZA RAMLI

Jadi mommies sekalian jangan berduka jika production susu berkurangan, tapi hadapi dengan tenang dan punca dan jalan penyelesaiannya. Mommies boleh hubungi Cik Lin untuk keterangan lebih lanjut tentang ESp dan MEalshakes ni ye.

Dapatkan produk shaklee dan konsultasi secara percuma dan insya Allah terbaik dari Cik Lin



PM Facebook : azalin adeq 
Like Page : Garage Supplement
Call / whatsapp : 018-7765447
Blog : ummiazalin.blogspot.com
Email : ummiazalin@gmail.com


COD : UTM Skudai, Taman Universiti , Taman Teratai, Taman Sri Pulai, Taman Tun Aminah, Taman Pulai Jaya, Taman Pulai Emas, Kangkar Pulai dan kawasan sekitarnya.

Pengedar Shaklee Skudai
Pengedar Shaklee Tampoi
Pengedar Shaklee UTM
Pengedar Shaklee JB
Pengedar Shaklee Malaysia
Pengedar shaklee Kuala Lumpur



Monday, 5 June 2017

PEMBEDAHAN KATARAK TAK PERLU DILAKUKAN LEPAS KONSISTEN MAKAN VITAMIN A

Betul ke kalau makan supplement kite boleh kurangkan power cermin mata dengan katarak. Tapi nak kata tak betul, ada yang berjaya turunkan power dan masalah katarak dapat dikurangkan . Apa sebenarnya katarak dan punca terjadinya katarak.

Apa sebenarnya katarak dan puncanya nanti lin terang dalam entry akan datang, tapi untuk entry kali ni Cik Lin nak share kesan selepas pengambilan beberapa supplement ke atas masalah katarak dan power tinggi.

[DAH TAK PERLU PEMBEDAHAN KATARAK SELEPAS AMALKAN MEGADOSE DAN CAROTOMAX]

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Saya Sabariah Binti Abdul Rahman, berusia 74 tahun. Saya baru menjalani pembedahan katarak mata kanan pada 8 Disember 2016 yang lalu. Pembedahan mata kiri pula dijadualkan pada 9 Januari 2017.

Selepas pembedahan pertama, saya mengambil Vivix dan Carotomax secara megadose bagi tujuan pemulihan. Namun kesan lain yang saya dapat selepas pengambilan secara megadose itu, saya tidak lagi perlu menjalani pembedahan untuk mata kiri kerana didapati mata semakin sihat.
.

Lebih menggembirakan, selepas sebulan dibedah, sewaktu pemeriksaan susulan di Pusat Katarak MAIWP, didapati power kedua-dua mata saya semakin menurun dengan banyak.

Alhamdulillah, saya kini masih dalam proses pemulihan disebabkan faktor umur yang semakin meningkat. Saya juga masih meneruskan pengambilan suplemen lain untuk kesihatan yang lebih optimum.

Kalau nak cuba turunkan power mata anda, tak salah mencuba sesuatu yang baik dan mempunyai kajian seperti di Shaklee.

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 44: SABARIAH ABDUL RAHMAN

Bagi anda yang inginkan vivix + caratomax boleh hubungi cik lin ye. Segala maklumat cik lin seperti dibawah.

 Dapatkan produk shaklee dan konsultasi secara percuma dan insya Allah terbaik dari Cik Lin



PM Facebook : azalin adeq 
Like Page : Garage Supplemen
Call / whatsapp : 018-7765447
Blog : ummiazalin.blogspot.com
Email : ummiazalin@gmail.com


COD : UTM Skudai, Taman Universiti , Taman Teratai, Taman Sri Pulai, Taman Tun Aminah, Taman Pulai Jaya, Taman Pulai Emas, Kangkar Pulai dan kawasan sekitarnya.

Pengedar Shaklee Skudai
Pengedar Shaklee Tampoi
Pengedar Shaklee UTM
Pengedar Shaklee JB
Pengedar Shaklee Malaysia
Pengedar shaklee Kuala Lumpur

Sunday, 4 June 2017

ANAK KERAP DEMAM ATAU SAKIT BOLEH DITINGKATKAN ANTIBODI DENGAN SUPPLEMENT

Anak kalau demam atau kerap sakit tak kan kita nak buat tak reti je kan mesti kita akan berusaha berhabisnya untuk pastikan mereka sihat dan cergas kembali.

Cik Lin tak mo citer panjang, mari baca kisah ini.

[SUPPLEMEN TERBAIK UNTUK MENAIKKAN ANTIBODI ANAK YANG LEMAH]

Assalamualaikum.
Saya Wan Zainab Bt Wan Muhammad. Ibu kepada 2 orang anak lelaki yang sedang membesar.
Saya ingin ceritakan kisah shaklee effect anak saya Muhammad Hud. Hud berusia 1 tahun 4 bulan sekarang dan sistem pertahanan badan beliau agak lemah. Seawal usia 2 bulan Hud sudah demam. Bukan sahaja demam tapi diikuti dengan batuk juga selsema. Hud mudah terima jangkitan daripada orang lain.

Hud paling kerap demam berbanding anak pertama. Saya perasan bila demam, Hud akan selsema dan juga batuk. Batuk Hud pula berkahak dan menganggu tidur beliau. Kesian Hud bila batuk.

Umur Hud 7 bulan, saya mula berikan Hud Omega Guard, Nutriferon & Vitamin C. Alhamdulillah, nampak perubahan yang mana selsema dan batuk cepat pulih. Saya tidak risau bila keadaan ini berulang dan saya akan sediakan suplemen sahaja untuk Hud.

Kadangkala jika Hud batuk-batuk, saya juga bawanya jumpa doktor dan doktor akan check paru-paru beliau. Alhamdulillah paru-paru Hud sihat dan cuma batuk-batuk biasa sahaja. Saya risau juga. Maklumlah, masalah Pneumonia masa kini sangat berleluasa dalam kalangan bayi.

Baru-baru ini Hud selsema dan batuk. Seperti biasa saya cepat-cepat berikan Omega Guard, Vitamin C dan Nutriferon. Dalam masa 2 3 hari sudah nampak perubahannya.

Kesihatan Hud paling saya risau sebab badan beliau masih kecil dan dalam proses bina dan kuatkan antbodi untuk pertahanan penyakit. Jadi, tugas saya adalah berikan makanan yang terbaik untuk beliau.



Kini, ketiga-tiga suplemen ini adalah suplemen wajib untuk anak-anak saya. Hud sangat gemarkan ketiga-tiganya. Kalau makan vitamin C, memang tak cukup 1 biji. Sangat senang ajar dia makan suplemen.

Saranan saya buat ibu-ibu di luar sana, berilah anak-anak anda makanan tambahan supaya badan mereka terlindung daripada sebarang penyakit bawaan Virus. Makanan sekarang ini tak sama macam zaman nenek moyang kita dahulu.

Anak-anak kita perlukan suplemen untuk top up semula nutrisi yang hilang daripada makanan yang kita makan. Tambahan pula, kanak-kanak adalah insan yang suka memilih untuk makan.

Anak-anak kita adalah harta kita. Hargailah dan sayangilah mereka. ;)

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 1 : WAN ZAINAB BT WAN MUHAMAD


Dapatkan produk shaklee dan konsultasi secara percuma dan insya Allah terbaik dari Cik Lin



PM Facebook : azalin adeq 
Like Page : Garage Supplement 
Call / whatsapp : 018-7765447
Blog : ummiazalin.blogspot.com
Email : ummiazalin@gmail.com


COD : UTM Skudai, Taman Universiti , Taman Teratai, Taman Sri Pulai, Taman Tun Aminah, Taman Pulai Jaya, Taman Pulai Emas, Kangkar Pulai dan kawasan sekitarnya.

Pengedar Shaklee Skudai
Pengedar Shaklee Tampoi
Pengedar Shaklee UTM
Pengedar Shaklee JB
Pengedar Shaklee Malaysia
Pengedar shaklee Kuala Lumpur


.