Friday 22 July 2016

RENDAHKAN TEKANAN DARAH DENGAN VITAMIN C

Bila sebut vitamin C pasti ramai diantara kita pernah makan vitamin C kan. Kebiasaan kita beranggapan Vitamin C fungsinya untuk tingkatkan imunisasi dan kecantikan je tapi sebenarnya banyak lagi fungsi vitamin C ni.

1. Vitamin C adalah anti-oksida yang sangat hebat dan berkesan dalam melindungi badan dari radikal bebas yg memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat". Ia boleh menyebabkan kesan kesihatan yang tidak baik seperti atherosclerosis yang boleh menyebabkan sakit jantung dan strok.

2. Vitamin C boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan mengurangkan kebarangkalian terkena penyakit tekanan darah tinggi dan juga masalah kesihatan yang menyebabkan tekanan darah tinggi.

3.Vitamin C memastikan saluran darah mengembang dengan baik. Pengembangan yang baik ini boleh menjauhkan penyakit atherosclerosis, kolestrol tinggi, sakit jantung dan sakit dada.

4. Vitamin C dan jus telah terbukti membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yg ideal. Pakar pemakanan dan nutrisi biasanya memasukkan diet makanan tinggi Vitamin C dan jadual pemakanan kerana terdapat kajian yang menunjukkan makanan yang kaya dengan Vitamin C boleh mengurangkan berat badan.

Para doktor mendapati dengan makan makanan yang kaya vitamin C boleh merendahkan paras insulin, disamping menyimpan gula dan menukarkannya kepada lemak, insulin juga digunakan sebagai bahan bakar untuk kurangkan berat badan.

5. Vitamin C mengimbangkan sistem dalam badan dalam apa jua keadaan. Ia membantu penghasilan dopamine dalam sistem saraf serta membantu fungsi adrenal dalam meningkatkan tenaga dalam badan.

6. Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.

banyakkan sebenarnya fungsi vitamin C ni. Oleh itu pastikan yang badan kita menerima jumlah vitamin C yang mencukupi. Vitamin C shaklee adalah  pilihan yang tepat sebab vitamin C shaklee jenis release... yang mana pelepasannya berperingkat.

Nak beli vitamin C, whatsapp Lin ye.

Azalin
pengedar shaklee skudai
0132183181

No comments:

Post a Comment