Saturday 3 December 2016

BAGAIMANA LECITHIN BERFUNGSI DALAM MENGURANGKAN MASALAH BENGKAK SUSU

Ada pelbagai cara yang kita boleh lakukan untuk mengurangkan atau mengelak dari berlakunya masalah bengkak susu. Lin ada buat entry sebelum ni cara untuk kurangkan masalah bengkak susu.

Dalam entry tu, salah satu cara untuk kurangkan atau mengelakkan dari masalah bengkak susu adalah ambil lecithin secara konsisten. Mesti semua nak tahu macam mana lecithin boleh bantu kurangkan masalah bengkak susu.  Ok lin terangkan satu persatu seandainya nak tanya boleh lah whatsapp lin di 013-2183181. Insya Allah lin akan respon.

Cara lecithin berfungsi.

1. Peranan lecithin itu sendiri sebagai pengemulsi lemak semul0132183181Lecithin dapat mencairkan susu yang pekat dengan lemak,  melancarkan pengaliran susu yang menyumbatkan saluran air susu Dan seterusnya melancarkan aliran susu.

3. Lecithin bersifat Prospholipid iaitu hydrophobic ( suka lemak) dan hydrophilic ( suka air) menjadikan ia sesuai untuk mencairkan air susu yang pekat dengan lemak.

4. Sifat-sifat ini yang meningkatkan lemak Polyunsaturated yang baik untuk menguraikan kadar lemak tepu dalam darah dan seterusnya mengurangkan kelikatan susu badan.

nampakkan macam mana lecithin berfungsi dalam membantu masalah bengkak susu.

jadi bagi ibu-ibu yang bakal melahirkan anak atau yang sedang menyusu perlu ada lecithin di rumah.

nak lecithin ini, meh whatsapp lin kat 0132183181.

azalin
pengedar shaklee skudai
0132183181

testimoni pengunaan lecithin.. tapi ini testimoni tiada lagi lemak kat belakang badan

No comments:

Post a Comment