Tuesday 23 May 2017

HEMOGLOBIN PEMBAWA THALESIMIA MENINGKAT KEPADA NORMAL SELEPAS AMALKAN SET KEHAMILAN

Tahu tak kita yag hemoglobin pembawa oksigen kepada bayi dalam kandungan dan sebab itulah sepanjang kehamilan, doktor sentiasa memantau perkembangan hemoblogin selain paras gula dan degupan jantung bayi. 

Masalah Hemoglobin rendah boleh membawa kepada punca kematian mengejut kepada bayi dalam kandungan . Selain itu kelahiran pramatang boleh terjadi. Bagi mengidap thalesimia maslaah HB rendah amat meruncingkan terutama ketika hamil. 

Ini paras Hemoglobin yang normal. Sekiranya kurang atau lebih pihak klinik atau hospital akan membuat pemantauan yang lebih teliti.



[ BACAAN HB MENINGKAT SELEPAS AMALKAN VITAMIN SHAKLEE ]


Assalamualaikum.

Saya Maisarah binti Md Saupi, ibu kepada 3 orang anak.
Produk shaklee kesukaan Mai ialah set Ibu Hamil.Kenapa Mai sangat suka set Ibu Hamil ini kerana Mai merasai sendiri perbezaan ketika hamil anak ke-3 dengan anak-anak yang sebelumnya. Perbezaan yang sangat ketara dan sangat mengembirakan.

Mai mengamalkan Vitalea,B-Complex,vitamin C,Ostematrix dan Omega. Ketika Mai hamil anak pertama dan kedua bacaan HB sangat mendukacitakan yang mana setiap kali checkup nurse akan tulis bacaan HB menggunakan pen merah itu bermaksud bacaan HB Mai di bawah bacaan 11 dan juga disahkan mempunyai masalah anemia.

Lagi sedih hamil anak ke-2 bacaan HB Mai sentiasa di bawah 10 dan turun sehingga 8.2. Oleh kerana bacaan Hb Mai makin rendah berbanding anak pertama sedangkan Mai telah mencuba bermacam-macam vitamin yang di sarankan oleh nurse dan doktor tetapi bacaan tetap sama maka dihujung kehamilan kedua. Doktor menyarankan Mai untuk membuat ujian darah iaitu ujian thalesimia dan akhirnya Mai disahkan Beta Thalassaemia trait (pembawa thalesimia) dan doktor bagitahu normal bagi ibu yang pembawa thalesimia mendapat bacaan HB di bawah 11.

Selepas Mai di sahkan hamil anak ke-3 Mai membuat keputusan untuk mengamalkan vitamin Shaklee sahaja untuk kali ini.Apa yang memeranjatkan Mai bacaan Hb cantik dan bacaan semakin menaik sehingga bacaan semasa checkup terakhir sebelum bersalin ialah 14.2. Mai tak pernah dapat bacaan secantik ini sebelum ini walaupun semasa tidak hamil.



Sebab ini lah Mai sangat sukakan set Hamil Shaklee dan kesan lain yang Mai dapat ialah tiada masalah kekejangan kaki yang mana semasa hamil anak kedua Mai kerap kali mengalami kekejangan kaki. Aduh ibu-ibu yang pernah mengalaminya tahu kan betapa sakitnya bila kaki kejang (org kelantan sebut nyetok karung).Tapi hamil kali ke 3 hanya sekali Mai kejang kaki itu pun sebab penat berjalan seharian.

Apa yang Mai perasan juga bila konsisten ambil Omega Guard berat badan Mai semasa hamil hanya naik 6kg sahaja sampai ada yang tegur tak nampak naik pun badan perut je naik. Padahal hamil sebulum ini lagi-lagi anak ke-2 badan macam di pum pum..hehe..

Buat ibu2 diluar sana yang mencari cari set hamil terbaik, Mai sangat2 syorkan set hamil Shaklee ini kerana Mai sendiri dah merasai perbezaannya dan produk Shaklee dijamin semulajadi, selamat dan berkesan.

MEI 2016 (MUSIM KEDUA)
TESTIMONI 29: MAISARAH MD SAUPI


Dapatkan produk shaklee dan konsultasi secara percuma dan insya Allah terbaik dari Cik Lin


PM Facebook : azalin adeq 
Like Page : Garage Supplement 
Call / whatsapp : 018-7765447
Blog : ummiazalin.blogspot.com
Email : ummiazalin@gmail.com


COD : UTM Skudai, Taman Universiti , Taman Teratai, Taman Sri Pulai, Taman Tun Aminah, Taman Pulai Jaya, Taman Pulai Emas, Kangkar Pulai dan kawasan sekitarnya.

Pengedar Shaklee Skudai
Pengedar Shaklee Tampoi
Pengedar Shaklee UTM
Pengedar Shaklee JB
Pengedar Shaklee Malaysia
Pengedar shaklee Kuala Lumpur

No comments:

Post a Comment