Monday 6 November 2017

PUNCA DAN CARA MENGHILANGKAN MASALAH SEMBELIT BAGI IBU HAMIL




Ya Allah azab nya rasa bila masa mengandung sembelit kan. lagi-lahi kalau oerut dah semakin membesar. 

Tapi apa sebenarnya punca terjadinya sembelit ketika kita hamil. Apabila anda hamil, badan anda menghasilkan lebih banyak hormon wanita iaitu progesteron. Progesteron tidak hanya membantu merehatkan rahim, malah turut menjejaskan otot-otot usus yang semakin dihimpit oleh rahim yang semakin membesar. Ini diburukkan lagi dengan tambahan zat besi dan tekanan daripada kehamilan yang kemudiannya boleh menyebabkan sembelit.

Jika boleh, cuba tambahkan sedikit serat dalam diet anda dan minum secara kerap. Jika semua usaha ini tidak berjaya, rujuk doktor anda untuk mendapatkan nasihat tentang laksatif yang sesuai semasa mengandung.

Atau anda boleh juga tambah dengan pengambilan supplement ostematrik. Kenapa Ostematrik?
sebab dalam ostematrik ia ada kalsium, magnesium dan vitamin D yang mana ke tiga-tiga ini sangat membantu dalam melembutkan najis dan melancarkan proses pembuangan. 

jom tengok video lin ni, insya Allah ia boleh membantu anda melepaskan diri dari seksa sembelit. 



Alhamdulillah dah tengok ye video nya. Lin harap perkongsian lin ini boleh bantu anda atau pasangan anda bebas dari masalah sembelit. Ostematrik ini juga sesuai di makan sepanjang masa termasuklah ketika dalam pantang.

CARA ORDER OSTEMATRIK  ADA 2 CARA 

Cara 1 : Anda boleh terus klik ke OSTEMATRIK  ini dan boleh membuat pembelian secara terus dengan mengunakan kad kredit atau kad debit, jangan risau laman web rasmi shaklee dijamin selamat. Setiap pembelian akan mengunakan perkhidmatan GDEX atau CITYLINK terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2 : Anda boleh menghubungi lin untuk mendapatkan konsultasi tentang  vitamin mana yang paling sesuai untuk anda serta anda juga akan mendapat tips-tips yang bersesuaian.

PM Facebook : azalin adeq
Like Page : Garage Supplement 
Call / whatsapp : 018-7765447
Blog : ummiazalin.blogspot.com
Email : ummiazalin@gmail.com


COD : UTM Skudai, Taman Universiti , Taman Teratai, Taman Sri Pulai, Taman Tun Aminah, Taman Pulai Jaya, Taman Pulai Emas, Kangkar Pulai dan kawasan sekitarnya.

Pengedar Shaklee Skudai
Pengedar Shaklee Tampoi
Pengedar Shaklee UTM
Pengedar Shaklee JB
Pengedar Shaklee Malaysia
Pengedar shaklee Kuala Lumpur




No comments:

Post a Comment