Monday 22 January 2018

CARA ATASI MASALAH SENGGUGUT DARI ZAMAN REMAJA

Senggugut?

Bila sebut senggugut  kita tau ia sakit orang perempuan . Sakit yang dirasai masa datang haid. kebiasaannya orang selalu cakap senggugut ni masa anak dara je, bila dah kahwin senggugut tu akan hilang.

Ye ke?

sebab Cik lin ada seorang kawan bila period dia mesti MC sebab sakit senggugutnya tersangat sakit sehingga dia tidak boleh bergerak. Kesian tau. So mitos yang kat senggugut ni time anak dara je sebenarnya tak boleh diguna pakai.

Jadi mulai sekarang sekiranya kita atau ahli keluarga kita ada masalah senggugut dari belasan tahun jangan ambil mudah atau kita anggap ia hanya perkara biasa .

Tahu tak senggugut ni juga salah satu punca kepada kemandulan.

Sakit senggugut sehinga anda tidak mampu melakukan aktiviti rutin itu membawa pertanda anda mungkin menghadapi masalah endometriosis . yang mana darah haid anda berkumpul di dinding rahim. Bila Perkara ni kerap terjadi ia akan menghalang berlakukan persenyawaan.

Mulai sekarang marilah kita sama-sama perhatikan corak senggugut kita dan ahli keluarga. Sekiranya ada anak kita mengalami masalah seperti itu , sila lah bawa berjumpa doktor untuk pemeriksaan lanjut.

Selain itu, anda juga boleh mencuba dengan pemakanan supplement yang bersesuaian seperti GLA dan VIVIX.

macam mana GLA dan VIVIX berperanan dalam mengatasi masalah senggugut boleh tengok video Cik lin ni ye.




Alhamdulillah dah tengok videonya. secara kesimpulannya GLA  tu menstabilkan hormon dan VIVIX pulak berperanan untuk membantu melancarkan pengaliran darah haid dan secara tidak langsung meleraikan darah haid yang ketul-ketul.

untuk maklumat lanjut dan konsultation boleh hubungi cik lin di 018-7765447

terima kasih

cik lin
pengedar shaklee skudai
018-7765447

No comments:

Post a Comment