Sunday 11 February 2018

MAKANAN UNTUK MEMPERCEPATKAN PROSES PENCANTUMAN TULANG PATAH.



baru-baru ni adik Cik Lin patah tulang jari kaki, puncanya sebab jatuh . Entah tak tau macam mana boleh pulak patah jari kakinya. Ramai kata kalau jari kaki yang patah proses pencantumanya mengambil masa yang lebih lama. 

Adik Cik Lin cuti lebih kurang 2 bulan , itu pun entah berapa kali p Hospital x ray. So sebab tu lah kita ni kena sentiasa jaga tulang kita jang mereput dan mudah patah. Cik Lin tak kata mereka yang patah tulang tu ada masalah tulang reput tau tapi mereka yang reput tulang lagi mudah patah lah kan tulangnya .

Untuk cepatkan pencantuman tulang kita kenalah makan makanan yang boleh merangsang pertumbuhan sel tulang yang baru kan.  Antara supplement yang sesuai dimakan untuk merangsang pertumbuhan tulang adalah 

ESP 

ESP adalah protien soya yang Non GMO yang boleh membantu pertumbuhan sel-sel baru yang sihat. Tulang kita pun terbentuk dari gabungan sel-sel kan. jadinya Protien sangat penting bagi tujuan pencantuman tulang 

Kalsium

Istimewanya kalsium Shaklee ada sekali dengan Magnesium dan Vitamin D. Dengan kehadiran Magnesium dan Vitamin D boleh merangsang penyerapan yang maksimum ke dalam tulang, Kan tulang patah so kalsium wajib lah amik ye. Barulah cepat tulang tu bercantum 




Vitamin B 

Peranan Vitamin B ni pula ia boleh meredakan ketegangan saraf dan boleh mengurangkan tekanan kepada saraf. Memang lah yang patah tu tulang tetapi kat sekeliling tulang pun ada saraf kan.

Omega Guard 

Minyak ikan atau Omega Guard ,  ni boleh bantu dalam mengurangkan keradangan atau bengkak di kawasan tulang yang patah. Mungkin tulang kita patah disebabkan jatuh, pastu ada kawasan yang bengkak dan sakit kan. Di sinilah omega memainkan peranannya. Bila keradangan dan bengkak cepat surut takdelah ia menjadi penambah kesakitan kepada mereka yang patah tulang. 

TAMBAHAN

Vitamin C SR

Kenapa vitamin C, bagi kes-kes yang ada luka yang berpunca dari tulang patah bolrh tambah dengan vitamin C bagi cepatkan proses penyembuhan luka luar dan dalam.




Ini video Cik Lin

Bagi anda yang perlukan set ini boleh hubungi cik lin untuk maklumat lanjut dan konsultasi. 

Cik lin
018-7765447
pengedar Shaklee Skudai

No comments:

Post a Comment