Saturday 3 November 2018

Bahaya Kebas Tangan Dan Kaki Ramai Yang Tidak Tahu



Kebas tangan atau kaki selalu diambil mudah kerana ramai beranggapan ia macam perkara biasa dan boleh hilang tanda dirawat. 

Kebas sebenarnya petanda badan memerlukan perhatian dan penjagaan yang lebih. Masalah kebas tangan kanan atau tangan kiri mempunyai sebab yang berbeza. 

Kebas tangan kanan 

Petanda aliran darah dibahagian atas badan tidak lancar. 

Kebas tangan kiri

Kebas tangan kiri petanda jantung anda mempunyai masalah atau lemah. Untuk kepastian anda boleh merujuk terus ke mana-mana klinik atau hospital

Kebas kaki

Pengaliran darah dibahagian bawah tidak lancar dan ia ada kaitan dengan buah pinggang

Rasa panas ditapak kaki

Masalah keseimbangan tenaga batin

Sakit tumit kaki

Masalah berkaitan alat kelamin atau organ peranakan. 

Lain kawasan kebas lain masalahnya sebab itulah setiap kali pergi klinik atau hospital doktor akan tanya macam-macam. Dari tanda - tanda tu lah doktor akan buat penilaian dan pemeriksaan lanjut. 

Sebagai langkah pertama, kita perlu sentiasa menjaga kesihatan diri dengan senaman dan pemakanan yang sihat. Ambil lebih makanan segar dan tambah dengan pengambilan vitamin. 




Untuk meningkatkan kesihatan dan jauhi diri dari masalah kebas ada beberapa makanan tambahan boleh diamalkan

1. Vivix
Vivix adalah minuman yang dihasilkan dari 4 sumber utama yang mengandungi banyak antioksida. Vivix akan meningkatkan deria rasa saraf , keanjalan saraf serta memberikan tenaga kepada sel - sel badan. 

2. B complex
Inilah vitamin wajib diambil setiap orang. Ia dari kumpulan larut air dan mudah terlarut dari badan. B complex sangat diperlukan oleh saraf. 

3. Ostematrix 
Kandungan magnesium di dalam ostematrix meningkatkan keanjalan saraf dan saluran darah . Saraf yang anjal lebih flexsibel dan sihat. 

4. Omega guard

Ia bersifat antiradang, rasa kebas yang kita rasa itu menandakan saraf kita tengah mengalami keradangan. Apabila radang dibiarkan, ia membuatkan kita lebih rasa tidak selesa dan sakit. 

Testimoni set kebas 





Bagaimana nak dapatkan set kebas ini. Ada 2 cara untuk anda dapatkan set ini. 

Cara 1. 

Anda buat pembelian di mana-mana branch dan buat pembelian disitu. Ketika membuat pesanan nyatakan id 915516 atas nama Azalin Adzhar. Selepas pembelian, lin galakan anda hubungi Lin untuk konsultasi dan panduan pemakanan. 

Cara 2
Hubungi Lin di 018-7765447 dan nyatakan masalah serta set yang anda kehendaki. Lin akan buat pembelian terus dari shaklee. Bagi anda yang berada dikawasan skudai, tampoi, pulai Lin menyediakan perkhidmatan penghantaran terus kepada anda. 


No comments:

Post a Comment