Tuesday 17 June 2014

Kebaikan Vitamin E Shaklee

Vitamin E Shaklee dihasilkan daripada minyak soya organic dan minyak biji gandum yang mana ianya kaya dengan vitamin E. Vitamin E Shaklee terdiri daripada vitamin E  d-alpha tocopheryl, d-aplha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabungkan dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama dan delta).

Selain itu ia juga mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap Vitamin E. Selenium juga memelihara membrane sel-sel, sel darah merah dan tisu otot, selain itu ia juga menyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadminum dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

Seperti vitamin A, pengambilan berlebihan akan mengakibatkan toksik dalam badan melainkan kalau kita mengambil vitamin A dari jenis Pro-Vitamin A seperti Beta Carotena yang mana ia hanya akan ditukarkan kepada Vitamin A apabila diperlukan.

Olehe kerana itu, kita perlu mengambil Vitamin E dari sumber semulajadi atau asli. Bagi vitamin  E yang berlabel “d” itu adalah asli dan yang berlabel “I” itu dihasilkan daripada sumber tiruan atau bahan kimia.
Mengapa kita perlu memilih Vitamin E yang semulajadi?  Tujuan kita mengambil vitamin adalah untuk meningkatkan kesihatan dan memudahkan penyerapan , oleh sebab itu pemilihan dari sumber asli atau semulajadi amat penting.  Pengambilan Vitamin E atau apa jua vitamin dari sumber tiruan akan menyebabkan toksik dan wujudnya abnormal sel dalam badan.

Kebaikan vitamin E Shaklee

1. Melindungi Jantung
- Pengambilan 800iu sehari baik untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid,
- meningkatkan kolestrol baik iaitu HDL , mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat di dinding arteri, menghalang anemia hemolitik .

2. Mempertingkatan keupayaan reproduktif
-pengambilan antara 600IU ke 800IU boleh meningkatan kiraan sperma lelaki.

3. Anti Penuaan
- Pengambilan 400IU ( 1 biji vitamin E) membu membantu penuaan, mengurangkan garis penuaan, parut akne dan bintik penuaan , selain itu ia juga dapat memulihkan tekstur kulit, ton warna kulit, dada dan otot peha.

4. Anti-oksida yang baik

5. Pengambilan lebih 1200IU sehari baik untuk anti-oksidan dan berkesan melawan kanser, mengukuhkan isitem imunisasi, menghalang dan melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ia juga emperbaiki masalah oksidansi – katarak dan masalah pelihatan.

6. Kelestarian tenaga
- Meningkatkan kemampuan seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang mencukupi.

7. Memperbaiki Arthritis
- Meningkatan keanjalan salur darah , memperbaiki kitarandarah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi

8. Menghalang keguguran
- Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin dan keguguran.

9. Memperbaiki Parut
- Memperbaiki bengkak dan ulserr kulit. Boleh juga digunakan secara terus pada luka atau parut.

Untuk 400IU vitamin E, seseorang perlu mengambil :

~1kg gandum
~500ml minyak safflower...
~8kg bayam
~500g badam



Pakar nutrisi mencadangkan pengambilan ACE ( beta carotene, Vitamin C dan Vitamin E ) bersama-sama dapat mengandakan kesan anti-oksidasi dalam melawan radikal bebas.

HARGA : RM 149.00

KUANTITI : 120 BIJI


ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN TAMBAHAN 

MARI BERSAMA-SAMA SAYA, MENCIPTA KEJAYAAN BERSAMA SHAKLEE


Keanggunan, keselesaan dan kepuasan anda adalah keutamaan kami 

Email : Ummiazalin@gmail.com
whatsapp : 013-218 3181

No comments:

Post a Comment