Sunday 5 October 2014

KANAK-KANAK TIADA SELERA MAKAN

Assalamualaikum..

Menjadi seorang ibu bapa bukanlah perkara yang mudah. Setiap  peringkat usia anak-anak pasti akan ada pelbagai dugaan dan cabarannya. Dalam kesibukan masa kadang-kadang kita terlupa akan keperluan nurtisi yang mencukupi untuk anak-anak untuk tumbesaran yang sihat.

Masalah corak permakanan dan jenis permakanan yang mereka terima memainkan peranan yang penting dalam tumbesaran tubuh badan, organ dan fungsi otak.

Lin memiliki 2 orang cahaya mata perempuan yang mana ketika lahir berat mereka hanya 2.07 dan 2.20 kilo sahaja.  Sekarang berat si kakak yang berusia 4 tahun 15kg dan si adik pula 11kg dan berusia 3 tahun.

Ketika mereka berusia dalam lingkurang 2 tahun ++ mereka memang kerap kene semput, demam, batuk selsema. Boleh dikatakan setiap minggu pasti kene Nebelizur. Bukan itu sahaja, lin perasan yang anak-anak lin mempunyai kulit yang kering sehingga kulit kepala mereka seakan-akan ade kelemumur. Kulit kaki merekah.

Pada peringkat awal, lin hanya memberi mereka Mealshakes secara selang seli. Tujuannya untuk melihat keserasian. Ialah sebagai seorang ibu lin perlu berhati-hati dalam pemberian apa jua vitamin. Dan sekarang lin dah start bagi mereka secara harian. Sehari hanya sesudu. Selera makan mereka bertambah, tiada lagi nebelizur, demam, selsema dan mereka sangatlah aktif dan pintar. dan lebih mengembirakan tiada lagi kulit merekah, gatal-gatal kat kepala pun dah berkurangan dan yang paling lin suka, kuku semakin berkilat.




Sebagai seorang ibu lin sangat-sangat yakin dan berpuashati dengan keberkesanan mealshakes. Lagipun satu canister boleh tahan hampir 3 bulan. Itu untuk 2 orang kalau seorang mau tahan selama setengah tahu.

Nasihat lin, ibu-ibu jangan ambil mudah jika anak-anak kurang selera makan. Walaupun mereka aktif tapi sebenarnya mereka kekurangan nutrisi . dan diusia kanak-kanaklah perkembangan tubuh badan , saraf, organ otak dan sistem tubuh sedang berkembang pesat.

Terpulang pada ibu-ibu ingin memberi makanan tambahan apa pun, tapi pastikan ia selamat, semulajadi dan halal.

#Mealshakes adalah makanan tambahan, PAstikan anak-anak anda dihidangkan dengan makanan lengkap.

Untuk ibu-ibu yang anaknya menghadapi masalah asma, kurang selera makan, kerap demam, sembelit, boleh mencuba dengan mealshakes .


Ummi kepada NUR DINI MIRZA dan NUR AUNI HUSNA

Azalin

Pengedar Shaklee Skudai, Tampoi, Pulai dan UTM SKudai

0132183181



No comments:

Post a Comment