Saturday 4 October 2014

PENGAMBILAN VITAMIN YANG MENCUKUPI MEMBANTU PERKEMBANGAN BAYI DALAM KANDUNGAN


Semua orang tahu, tempoh kehamilan adalah tempoh yang mana penjagaan diri ibu dan anak amat dititik berat. Ia dari peringkat wal kehamilan sehingga diperingkat akhir untuk melahirkan . Perkembangan bayi dalam kandungan akan sentiasa dipantau tumbesaran.
Kebiasaannya ibu akan dibekalkan oleh beberapa vitamin, sebagai tambahan bagi memastikan kedua-duanya sihat.  Itu istimewanya menjadi wanita hamil. Kita umpama satu permata perharga yang sentiasa dijaga dan dikasihi.


Didalam Shaklee ada beberapa produk yang amat-amat sesuai diambil ketika hamil. Khasiat bukan hanya kepada si ibu tetapi ianya juga untuk kepentingan si manja.


B COMPLEX 

B Compleks Shaklee lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan B. Asid folik amat  penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya 'spina bifida'.
Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari.

VITAMIN C

Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Ianya juga membantu dalam penghadaman zat di samping Vitamin C meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh. Vitamin C juga dapat membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.

VITALEA 

Vita-Lea adalah multivitamin yang kaya dengan  iron (zat besi). Bagi ibu-ibu  yang  ada masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia amat sesuai mengambil Vita-lea. Bagi ibu-ibu yang tiada masalah  haemoglobin penambilan sebiji sehari telah mencukupi tetapi yang haemoglobin rendah, ibu-ibu akan disarankan mengambil 2 biji sehari.

OSTEMATRIX

Ibu yang mengandung memerlukan 1000mg-1300mg sehari. Ostematrix ini mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D, boron, zink, mangan dan tembaga. Pengambilan kalsium perlu diambil serentak dengan vitamin adalah untuk meningkatan kadar penyerapan kalsium. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi. Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna. Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.

ESP

Pengambilan protein penting utnuk pertumbuhan sel badan. Sel-sel terbentuk dari protein. Pengambilan  ESP akan memberi ibu lebih tenaga dan kekal cergas dan aktif. Ia juga penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit

OMEGA GUARD

Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan

#Omegaguard tidak sesuai di ambil pada usia kandungan 7 bulan keatas.

untuk maklumat lanjut, boleh hubungi lin ya

azalin

pengedar shaklee skudai

0132183181

No comments:

Post a Comment