Saturday 17 January 2015

MENURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI SECARA KONSISTEN DAN SELAMAT


Penyakit tekanan darah tinggi boleh berlaku kepada sesiapa saya tidak kira sama ada ia masih muda atau telah berada di usia dewasa.


Terdapat dua jenis bacaan tekanan darah iaitu systolik dan diastolik. Bacaan biasa bagi  Systolik (tekanan atas) adalah di antara 100 mmHg hingga 140 mmHg. Manakala, kadar biasa untuk diastolik (tekanan bawah) pula adalah di antara 60 mmHg hingga 90 mmHg. Jikalau kadar kedua-dua bacaan tersebut sentiasa di luar kadar biasa untuk tempoh masa yang panjang, walaupun selepas berehat, maka seseorang itu disahkan menghidapi masalah penyakit darah tinggi.

Penyakit darah tinggi terbahagi kepada dua iaitu darah tinggi primer dan darah tinggi sekunder. Penyakit darah tinggi primer merujuk kepada darah tinggi yang tidak mempunyai punca-punca yang jelas dan darah tinggi primer dihidapi oleh hampir 95% pesakit-pesakit darah tinggi di seluruh dunia.
Penyakit darah tinggi sekunder pula selalunya disebabkan oleh penyakit-penyakit lain yang menjejaskan organ seperti buah pinggang, saluran darah atau jantung.

Mana-mana pesakit darah tinggi yang tidak mengawal penyakit ini dengan baik, pesakit tersebut mempunyai risiko yang tinggi untuk diserang angin ahmar (stroke), masalah saluran darah (aneurysm), serangan jantung (coronary heart attack) dan turut boleh menyebabkan penyakit buah pinggang yang kronik.

Punca-punca penyakit darah tinggi

Walaupun penyebab sebenar penyakit darah tinggi masih belum dapat dikenalpasti, terdapat beberapa factor yang telah dikaitkan dengan penyakit darah tinggi. Faktor-faktor ini didapati telah meninggikan risiko untuk mendapat penyakit darah tinggi.

Di antara punca-punca utama yang dikenalpasti adalah faktor keturunan, usia yang meningkat tua, pemakanan yang tidak seimbang, kurang bersenam, berat badan yang berlebihan, pengambilan garam dan lemak atau minyak yang berlebihan di dalam diet, stres yang tinggi dan penyakit-penyakit lain seperti hipertiroid, Sindrom Cushing, masalah buah pinggang dan sebagainya.

Selain pengambilan ubat-ubatan, pengawalan melalui  petua orang dulu-dulu, penjagaan pemakanan, pengambilan makanan tambahan juga mampu membantu anda dalam pengawalan tekanan darah tinggi. SET KAWALAN DARAH TINGGI  ini mengandungi beberapa  produk. Antara produknya adalah : -

Garlic - Memoderatkan tekanan darah tinggi - kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.

 Omega Guard - minyak ikan yang mengandungi asid lemak 3 yang dipercayai mampu mengurangkan tekanan darah, membantu melancarkan peredaran darah, mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata.

 Alfalfa Complex - untuk membuang toksin dalam badan serta merendahkan tekanan darah

 Lecithin - membakar lemak dalam badan serta membakar lemak di sekeliling pembuluh darah agar darah beredar dengan lebih lancer.

Sekranya anda ingin memiliki Set Kawalan Darah Tinggi ini , anda boleh menghubungi Lin melalui SMS / Whatsapp di talian 018-7765447. Untuk menikmati harga yang lebih rendah anda boleh memilih menjadi Ahli sah Shaklee dengan harga RM 75.00.  Istimewa bagi mereka yang berada di sekitar Skudai, Pulai dan Tampoi lin boleh membuat penghantaran terus kepada anda selepas pembayaran. 


No comments:

Post a Comment