Saturday 14 March 2015

KECANTIKAN LEBIH TERSERLAH SELEPAS TIADA LAGI PARUT CHICKEN POX.


Siapa kat sini yang tak pernah kena chicken pox. Ha hati-hati ya sebab anda berkemungkinan kena di usia yang lebih dewasa. Lin dah kena rasanya pada zaman-zaman sekolah dulu. Tapi maaf ya dah tak ingat bila lama sangat dah rasanya .

Alhamdulillah anak-anak lin semua dah kena di usia kanak-kanak. Walaupun penjagaan ketika kanak-kanak agak rumit sebab kebiasaan chicken pox disertakan sekali dengan demam, gatal-gatal dan bisa-bisa badan. Rengekkan mereka cukup menguji kesabaran dan ketiduran.

Apabila kita di jangkiti chicken pox di usia dewasa, kita cukup risau dengan kesan parut yang tinggal. Kesan biji-biji air yang telah kering akan meningggalkan kesan parut di seluruh badan termasuk muka. Cuba anda bayangkan wajah anda yang selama ini lembut, licin berseri tiba-tiba penuh dengan kesan parut. Ia umpama mimpi ngeri yang sebolehnya hendak dielakkan. Penjagaan ketika dalam tempoh proses chicken pox juga perlu diambil kira.



Di dalam keluarga lin terdapat beberapa pantang larang ketika dijangkiti chicken pox.

1. Tidak boleh kena hujan
2. Tidak boleh makan Kicap 
3. Tidak boleh mengopek bekas chicken pox yang telah kering 
4. Tidak boleh memakai apa-apa bedak kecuali krim sapu yang klinik bagi
5. Tidak boleh memasak terutama yang melibatkan tumis menumis.

Walaupun lin tidak pasti dimana kebenarannya pantang larang tersebut,  tetapi bila difikirkan ada lojiknya. Contohnya kicap , kicapkan berwarna  hitam jadi ikut pantang larangnya  kalau dimakan akan mendatangkan kesan hitam pada kudis yang telah kering. Jadi lagi susahlah parut tu nak dihilangkan.

Tetapi itu dulu-dulu, sekarang kita tidak perlu risau sebab kesan dari bekas chicken pox boleh dihilangkan dengan pengambilan makanan tambahan yang boleh merangsang pertumbuhan sel baru dan menghilangkan kesan parut. 

Lihatlah video di bawah.





Betulkan apa yang lin kata kan, kesan atau bekas parut boleh dihilangkan. Tidak kisahlah sama ada parut itu di muka atau di badan. Kita tetap tak nak ada kesan yang kurang comel di badan kita kan. Vitamin yang sesuai diambil untuk mehilangkan kesan parut chicken pox adalah :

ESP
VITAMIN C
VITAMIN E
GLA
B COMPLEK

Untuk memudahkan kawan-kawan untuk memiliki set chicken pox ini, kawan-kawan boleh membuat perbelian secara online dengan mengunakan debit card atau kredit card. Caranya anda hanya perlu menekan ikon di bawah dan membuat pembelian terus melalui laman web Shaklee.




Atau anda boleh menghubungi lin di talian 0132183181 untuk membuat tempahan  atau pertanyaan. Setiap pembelian secara online atau melalui lin, anda akan diberi tunjuk ajar cara pengambilan dan perkembangan anda akan dipantau. Ini bagi memastikan impian anda untuk kembali berseri dan cantik menawan tercapai.

Bagi yang tinggal di sekitar skudai, lin boleh membuat penghantaran teru kepada anda sebab Lin Pengedar Shaklee Skudai. Kita boleh jumpa dan lin boleh terangkan cara pengunaan dan khasiat lain vitamin yang diambil.





No comments:

Post a Comment