Tuesday 12 May 2015

KULIT BERSISIK MENYEBABKAN RASA RENDAH DIRI DAN KURANG BERKENYAKINAN

Kulit yang bersisik, mengelupas, kering dan  kusam menyembunyikan kejelitaan seorang wanita. Kulit yang bersisik dan kering tidak boleh ditutupi dengan penggunaan alat solek seperti foundation,




Lin nak kongsi Tips untung menghilangkan kulit bersisik.

1. Banyak minum air mineral

Pengambilan air minuman yang mencukup dan berterusan mampu menghasilkan kulit wajah yang lembap dan segar. Minuman yang seeloknya untuk melembapkan kulit adalah air kosong atau air mineral.

2. Menggunakan masker wajah

Pemakaian masker yang bersesuai atau yang dibuat sendiri dari bahan-bahan yang ada di dapur juga membantu kulit unutk kembali tegang dan lembap. Pemilihan pelembap yang bersesuaian dan pengunaan yang konsistan mempercepatkan lagi pemulihan kulit yang bersisik dan kusam.

3. Kurang pendedahan kepada cahaya matahari

Pendedahan kulit secara langsung kepada cahaya matahari dalam masa yang lama bukan sahaja meghasilkan kulit yang bersisik tetapi boleh mengundang jeragat

5. Pemakaian pelembap.

Pemakaian pelembap yang tiada bahan kimia dan bersesuaian membantu kulit untuk menyimpan lembapan agar kulit tidak mengelupas kekurangan cecair.

4. Makan makanan tinggi protien

Pengambilan makanan yang tinggi protein membantu penghasilan sel kulit yang lebih sihat bagi mengantikan sel kulit mati atau yang telah rosak

Antara makanan yang tinggi protein adalah ikan, susu , kekacang. Minuman tinggi protein yang terhasil dari kacang soya Non GMO ( tidak diubah genetik) iaitu ESP juga sesuai diambil untuk penjagaan sel dalam badan. ESp yang diambil secar konsisten bkan sahaja menghasilkan wajah yang cantik, berseri malahan ia juga mampu memberikan bekalan tenaga yang berpanjangan.

Untuk memiliki ESP yang terlajak hebat ini anda boleh click icon di bawah untuk pembelian secara online atau anda boleh mengubungi lin seperti data di bawah.





Azalin
id : 915516
no. telefon : 0132183181
Email : ummiazalin@gmail.com
Fb : azalin adeq


No comments:

Post a Comment