Tuesday 2 June 2015

LELAKI MANDUL KESAN DARI KECACATAN SPERMA

Keinginan memiliki cahayamata bukanlah tanda kegagahan atau kebanggaan. Tetapi memiliki cahayamata adalah satu nikmat dan anugerah yang tidak ternilai dari yang Maha Esa. Masalah ketidaksuburan bukan hanya tertumpu kepada golongan wanita sahaja tetapi ia juga boleh terjadi kepada golongan lelaki.

Ada beberapa nutrisi yang boleh membantu meningkatkan tahap kesuburan lelaki. Antara nutrisi yang perlu diambil atau baik untuk meningkatkan kesuburan adalah :- 



VITAMIN E

 Vitamin E penting dalam sistem produktif lelaki dan juga wanita. Manfaat dari vitamin E mampu meningkatkan produktif sel sperma dan mencegah kerosakan DNA sperma. Antara punca kepada kerosan DNA Sperma adalah serangan radikal bebas. Pengambilan 400UI setiap hari mampu meningkatkan kadar  antioksida dalam menghalang radikal bebas merosakan sperma. Selain itu Vitamin E dapat meningkatkan kiraan sperma serta menghasilkan sperma yang sihat dan kuat. 

VITAMIN B

Dalam meningkatkan kesuburan vitamin B penting untuk lelaki dan wanita. B6 penting untuk meningkatkan kesubran wanita manakala B12 penting dalam menambah kualiti sperma lelaki. Selain itu asid folic pula penting semasa proses penyantuman sperma dan ovum. 

VITAMIN C

Vitamin C juga sesuai untuk lelaki dan wanita dalam kesuburan. Vitamin C penting dalam kesuburan wanita adalah untuk memberikan keseimbangan hormon, memperkuatkan imunisasi dan meningkatkan kesuburan serta membantu penyerapan zat besi. Bagi golongan lelaki pula Vitamin C penting dalam mencegah pengumpulan sperma dan meningkatkan kiraan sperma. 

Zinc

Zinc begitu penting pengambilannya dalam diet harian lelaki kerana zinc membantu menjaga fungsi organ seksual lelaki . Kesan kekurangan zinc akan menurunkan hormon testosterone. 

Oleh itu pilihkan makanan yang sihat untuk jaminan kehidupan yang lebih baik.



Terima kasih kerana membaca dan berita gembira untuk mereka yang berada dalam kawasan skudai, Setiap pembelian Lin boleh buat penghantaran terus kepada anda kerana Lin Pengedar Sah Shaklee kwasan Skudai, Pulai dan UTM .

Bagi yang berada luar Skudai jangan bersedih kerana Lin sedia membantu dan memberi layanan yang sama cuma produk yang diberi akan dihantar mengunakan pos laju. 

Azalin 
id  915516
no. telefon : 0132183181
ummiazalin@gmail.com

No comments:

Post a Comment