Saturday 24 December 2016

PEMAKANAN YANG SIHAT DAN BAHAN PENJAGAAN WAJAH TANPA KIMIA MENYELAMATKAN WAJAH DARI JERAWAT

Macam- macam dah makan, macam-macam dah guna tapi jerawat, jeragat makin hari makin banyak. Tak taulah mana silapnya.  Sebelum kita cari penyelesaiannya kita tengok apa yang menjadi punca kepada masalah jerawat.

10 Perkara Mengapa Masalah Jerawat Sukar Sembuh


1) Alahan kepada makanan
Terlalu banyak makan makanan yang bergoreng, pedas, kopi, coklat dan makanan laut yang boleh memburukkan keadaan kulit yang berjerawat.

2) Tidur
Pembaikan sel-sel sistem badan tidak berfungsi dengan baik jika kurang tidur, Harus tidur sekurang-kurangnya 8 jam sehari. Jam 12mlm-3pagi merupakan masa sistem badan tengah  menjalankan tugas.

3) Sembelit
  Sembelit membuatkan toxin kekal lebih lama di dalam badan menyebabkan peredaran darah tidak
lancar. Toxin yang berlebihan akan tersekat dan akan dikeluarkan naik pergi melalui kulit wajah. Timbulnya jerawat dan lambat untuk sembuh selagi masalah sembelit ini tidak diselesaikan.

4) Pemilihan produk yang salah Pemilihan produk yang kuat bahan di dalamnya membuatkan masalah jerawat akan jadi lebih teruk. Selain itu sering bertukar memakai produk juga menjadi punca jerawat tidak dapat dirawat dengan baik.  

5) Bakteria
  Menyentuh dan memicit jerawat mengundang masalah lebih besar. Jerawat akan bertambah lebih banyak  seperti berjangkit. Ini kerana kemasukan bakteria telah berlaku. Dan parut hitam juga akan terjadi jika sering menyentuh jerawat dengan jari. 

6) Hormon tidak seimbang
Masalah hormon yang tidak seimbang menyebabkan punca jerawat tumbuh dengan lebih banyak dan lambat untuk sembuh. Ini kerana Kelenjar sebaceous mengeluarkan banyak sebum sehingga liang roma tersumbat, Dan terus dikeluarkan sehingga jerawat bertambah banyak dan menjadi bengkak dan merebak. 

7) Penjagaan muka yang tidak berterusan
Tidak berdisiplin untuk mengikuti jagaan muka asas iaitu memakai cleanser, toner, moisturizer, anti-blemish dan sunblock.

8) Hati toksin
Hati yang bertoksin penyebab jerawat tidak pernah sembuh. Perlu ambil ubat dalaman untuk membersihkan hati. Jerawat berpunca juga dari dalam badan kita.

9) Darah kotor
Darah yang kotor adalah salah satu puncanya. Sebab itulah ramai yang kini sedar betapa pentingnya mendermakan darah dan berbekam. 

10) Jagaan salon
Tidak cukup dengan memakai produk, wajah yang berjerawat juga perlu merujuk kepada pakar kulit. Melakukan facial atau rawatan muka 2 x sebulan supaya jerawat cepat sembuh.

Untuk penjagaan wajah Lin suggestkan agar gunakan produk yang tiada bahan kimia berbahaya dan mendapat kelulusan KKM. Produk yang lin suggestkan adalah pencuci wajah keluaran Shaklee.

Selain dari pengunaan set penjagaan wajah, pemakanan makanan tambahan yang bersesuaian seperti ESP, Vitamin C Dan collagen juga membantu untuk memiliki wajah yang mulus dan menawan.

Macam mana nak dapatkan set ini,

boleh hubungi lin di 018-776 5447, whatsapp pun boleh.

Lin pengedar shaklee taman teratai, pengedar shaklee taman universiti dan sekitarnya. Bagi luar skudai nanti barang lin pos guna perkhidmatan penghantaran yang bersesuaian.


No comments:

Post a Comment