Thursday 13 April 2017

MENGHILANGKAN GASTRIK DENGAN CARA MUDAH DAN SANGAT BERKESAN

Dalam banyak-banyak penyakit, masalah gastrik selalu kita dengar bila bulan puasa kan. 

Dalam bulan puasa atau ramadan corak pemakanan kita berubah sepenuhnya. Kebiasaan kita akan sarapan pada jam 8.00 pagi ke atas tetapi pada bulan ramadan kita akan bersahur pada jam 4,30  pagi hingga ke 5,30 pagi. 

Tiada lagi minum pagi, makan tengahari ataupun minum petang, yang ada hanya waktu berbuka apabila masuknya waktu solat maghrib. Jadi perubahan yang ketara ini akan menyebabkan mereka yang ada masalah gastrik mulai menderita penangan dek kelaparan yang lama. 

Sebenarnya masalah gastrik ni kita boleh tangani dengan pengambilan makanan yang berGI rendah dan tidak pedas, tujuan makanan yang rendah tahap GInya penting kerana makanan yang berGI rendah akan melepaskan gula dari makanan kita sekarang pelahan dan membantu kita untuk kenyang yang lebih lama. 

Antara makanan yang berGI rendah adalah oat, roti gandum dan ESP. ESP adalah minuman berasas soya yang telah dihasilkan dari soya bermutu tinggi dan non GMO. Pengambilan ESP bersama-sama dengan alfalfa, ostematrik mampu membantu mereka yang mempunyai masalah gastrik. 

Kebetulan sekarang kita semakin dekat dengan bulan ramadan, sangat sesuai jika kita amalkan set gastrik INI dari sekarang. 

Untuk info lanjut roger cik Lin ye,

Cik Lin
018-7765447

Cod : skudai, Taman  Universiti, UTM skudai, Taman  Teratai, Taman  Sri Pulai, Taman  Damai Jaya, Kangkar Pulai, Taman  Pulai Jaya,  Desa Bakti UTM

Pengedar Shaklee Skudai
Pengedar Shaklee Tampoi
Pengedar Shaklee UTM
Pengedar Shaklee Melaka
Pengedar Shaklee Kuala Lumpur
Pengedar Shaklee Ipoh
Pengedar Shaklee Perak 
Pengedar Shaklee Selangor





No comments:

Post a Comment