Tuesday 17 October 2017

CARA MEREDAKAN KEMARAHAN DAN MENGAWAL STRESS


Assalamualikum,

Stress ke,  jangan stress-stress ye sebab lin ada satu cara meredakan kemarahan dan mengawal stress dari terus melarat. Sebelum itu mari kita sama-sama kenali tanda-tanda Psikologi bila seseorang itu mengahadapi stress.

Tanda-tanda Psikologi

Gelisah
Keresahan
Tidak merasa seronok
Bosan
Low mood dan murung
Hilang sabar
Mudah marah
Kurang minat dan tumpuan terhadap aktiviti seharian
Mudah lupa
Takut gagal
Rendah diri

Ada tak tanda-tanda ni dalam seperti kat atas dalam diri anda. Sebelum tu meh baca kisah benar mereka yang berjaya mengawal stress dengan cara yang mudah lagi selamat.

[KAWAL STRESS DENGAN BCOMPLEX]

Saya seorang yang bole juga dipanggil OCD..so apabila melakukan saya sangat pentingkan kesempurnaan n 'crash my head' untuk melakukan yang terbaik. Bagi saya kalau tak dapat lakukan sesuatu terbaik, baik tak payah buat langsung😅.

Pada masa yang sama saya juga sejenis yang risau kalau saya ada melukakan hati orang dengan kata-kata atau perbuatan. Disebabkan itu, saya menjadi seorang yang 'overthinking'. Jadi saya selalu sakit kepala. Perkara ni menjadi lebih teruk pada 2011,apabila keluarga saya menghadapi satu kejatuhan ketika ada masalah syarikat pada masa yang sama saya juga berkerja.

Jadi saya memang jadi serabut dan banyak berfikir sehingga saya boleh rasakan urat kepala merentap mungkin kerana stress.. Tapi alhamdulillah saya masih dapat kawal stress dan masih rasional mungkin kerana masih menjaga hubungan dengan Allah dan ada suami disisi untuk mendengar keluhan namun sy da dapat rasakan saya selalu berdebar-serabut n urat merentap dikepala apabila saya banyak memikir..

Saya sangat bersyukur pada 2012,selapas melahirkan anak pertama saya berjumpa dengan Shaklee..sebenar saya beli ESP untuk banyakkan susu maklumla kerja audit selalu kesana kemari xsempat nak mengepam mengikut masa dan sentiasa bergerak. Ditambahkan lagi saya sambung belajar master pada masa yang sama saya menjadi lebih stress untuk bahagikan masa..Sejak mengenali Shaklee saya terbaca tentang vitamin 'antistress' Shaklee iaitu B-Complex.

Stress ni jika tidak dibendung dan diurus akan membawa padah dan menyebabkan penyakit lain. Dengan kesedaran itu, saya cuba mengambil Bcomplex sebijik setiap hari dan saya dapat rasakan perbezaan saya tidak lagi sakit kepala seperti dulu sampai sekarang tiada lagi rentapan di kepala, jantung saya tidak lagi sentiasa berdebar dan tak mudah serabut .. .

Alhamdulillah syukur dengan izin Allah saya rasa tenang dan boleh uruskan stress dan emosi dengan lebih baik berbanding dulu terutama sekali semasa hendak menghadapi peperiksaan.

Maklumla saya juga bekerja pada masa yang sama menguruskan keluarga dan anak dimana merupakan sesuatu yang agak mencabar bagi saya. Setiap kali saya rasa stress je saya akan telan B-compleks. Saya bukan seorang yang suka akan ubat atau supplement tetapi saya percaya dengan Shaklee setelah mencuba ESP dan saya dapati shaklee mengeluarkan vitamin yang organik dan telah membuat banyak kajian sebelum sesuatu produk itu dikeluarkan serta ada KKM dan Halal Jakim.

Saya ingin menyeru rakan-rakan sekalian agar janganlah kita terlalu berkira didalam mendapatkan makanan tambahan seperti supplement ini untuk kesihatan diri kita dan keluarga.

Dan juga jangan juga mengambil enteng terhadap kesihatan terutamanya stress ni kerana ia akan memudaratkan dan menyesal dikemudian hari. Tambahan, sekarang banyak sangat penyakit datangnya daripada stress dan salah satu daripadanya adalah 'anxiety disorder' yang agak popular sekarang.

Hati- hatinya rakan-rakan, Stress ini pembunuh dalam senyap. Ayuh, sama-sama kita menjadi kesihatan kita.
Mencegah lebih baik daripada mengubati..





SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 42 : NAJAH BAHIR

CARA ORDER B COMPLEX  SHAKLEE

Cara 1 : Anda boleh terus klik ke B Complex  ini dan boleh membuat pembelian secara terus dengan mengunakan kad kredit atau kad debit, jangan risau laman web rasmi shaklee dijamin selamat. Setiap pembelian akan mengunakan perkhidmatan GDEX atau CITYLINK terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2 : Anda boleh menghubungi lin untuk mendapatkan konsultasi tentang  vitamin mana yang paling sesuai untuk anda serta anda juga akan mendapat tips-tips yang bersesuaian.

PM Facebook : azalin adeq
Like Page : Garage Supplement 
Call / whatsapp : 018-7765447
Blog : ummiazalin.blogspot.com
Email : ummiazalin@gmail.com


COD : UTM Skudai, Taman Universiti , Taman Teratai, Taman Sri Pulai, Taman Tun Aminah, Taman Pulai Jaya, Taman Pulai Emas, Kangkar Pulai dan kawasan sekitarnya.

Pengedar Shaklee Skudai
Pengedar Shaklee Tampoi
Pengedar Shaklee UTM
Pengedar Shaklee JB
Pengedar Shaklee Malaysia

Pengedar shaklee Kuala Lumpur






No comments:

Post a Comment