Wednesday 18 October 2017

VITAMIN B BAIK UNTUK MENGAWAL STRESS




Bab stress ni kalau tak dikawan dengan baik macam-macma perkara buruk boleh terjadi. Bila stress kita gagal mengawal diri dan kadang kala kita akan melakukan perkara-perkara yang tidak terjangka. Oleh sebab itulah kita perlu amalkan permakanan yang kaya dengan  vitamin B. Vitamin B baik untuk mengawal stress sebab sifat vitamin tersebut yang sangat dekat dengan perkara berkaitan saraf.

Ini fungsi vitamin B.

Vitamin B12
Vitamin B12 adalah penting dalam fungsi saraf dan kognitif, dalam menghadapi kemurungan dan dalam mencegah kekeliruan dan demensia. Kumpulan berisiko untuk kekurangan vitamin B12 termasuklah orang tua, individu yang kurang asid kurang hidroklorik dalam perut mereka untuk menyerap vitamin, dan individu yang mempunyai masalah anemia atau gangguan gastrousus.

Vitamin B6
Vitamin B6 adalah penting untuk metabolisme asid amino yang diperlukan dalam sintesis neurotransmitter dopamine dan serotonin yang penting dalam fungsi sistem saraf dan dalam penyelenggaraan mood tenang dan menyeronokkan. Kekurangan vitamin ini boleh menyebabkan kemurungan dan kekeliruan.

Vitamin B5
Vitamin B5 baik untuk stress kerana ianya mengawal fungsi kelenjar adrenal. Vitamin B5 diambil bersama-sama dengan asid folik dan vitamin C untuk menghasilkan tekanan hormon kortisol dan adrenalin.

Vitamin B3
Vitamin B3 adalah perlu dalam pengeluaran serotonin, yang bertanggungjawab bagi mood tenang. Kekurangan vitamin ini boleh mengurangkan kebimbangan dan pergolakan.

Vitamin B1
Vitamin B1 membantu menukarkan gula dalam darah kepada tenaga. Kekurangan vitamin ini boleh menyebabkan kebimbangan dan juga pemikiran membunuh diri.

Vitamin B apa yang selamat dan berkesan. Ha, anda boleh mencuba dengan B Complex shaklee yang mana ia kaya dengan semua jenis vitamin B termasuk lah asid folik.


CARA ORDER B COMPLEX  SHAKLEE

Cara 1 : Anda boleh terus klik ke B Complex  ini dan boleh membuat pembelian secara terus dengan mengunakan kad kredit atau kad debit, jangan risau laman web rasmi shaklee dijamin selamat. Setiap pembelian akan mengunakan perkhidmatan GDEX atau CITYLINK terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2 : Anda boleh menghubungi lin untuk mendapatkan konsultasi tentang  vitamin mana yang paling sesuai untuk anda serta anda juga akan mendapat tips-tips yang bersesuaian.

PM Facebook : azalin adeq
Like Page : Garage Supplement 
Call / whatsapp : 018-7765447
Blog : ummiazalin.blogspot.com
Email : ummiazalin@gmail.com


COD : UTM Skudai, Taman Universiti , Taman Teratai, Taman Sri Pulai, Taman Tun Aminah, Taman Pulai Jaya, Taman Pulai Emas, Kangkar Pulai dan kawasan sekitarnya.

Pengedar Shaklee Skudai
Pengedar Shaklee Tampoi
Pengedar Shaklee UTM
Pengedar Shaklee JB
Pengedar Shaklee Malaysia

Pengedar shaklee Kuala Lumpur

No comments:

Post a Comment