Sunday 10 December 2017

TANDA-TANDA KANSER PAYUDARA YANG PERLU KITA AMBIL TAHU





Jika kita tengok zaman sekarang, masalah kanser ni kerap kita dengar kan. Kalau dulu biasanya kita dengar orang dewasa je kena kanser tetapi sekarang ni bayi baru lahir atau masih kecil pun dah kena kanser .

Bagi wanita masalah kanser payudara adalah salah satu pembunuh utama bagi kita wanita selain dari kanser servik.  Sebagai wanita kita sepatutnya perlu ada sifat " AMBIL TAHU". Kita kena ambil tahu punca, cara memeriksa payudara dan tanda-tanda awal kanser . 

Terdapat beberapa tanda yang kita boleh tengok atau amati sama ada kita berkemungkinan ada masalah kanser payudara atau tidak. 

TANDA-TANDA KANSER PAYUDARA 

1. Wujudnya ketulan pada payudara 

2. Keluar cecair atau lelehan dari puting payudara 

3. Wujud warna kemerah-merahan pada bahagian payudara 

4. Timbulnya rasa gatal pada puting payudara 

5. Saiz payudara menjadi besar atau kecil tanpa sebab .

6. Timbulnya rasa sakit pada payudara dan rasa sakitnya tidak hilang 

7. Puting tiba-tiba masuk kedalam.

8. Wujud kedutan pada payudara .

sekiranya anda ada tanda-tanda seperti diatas, bolehlah pergi bertemu dengan doktor untuk pemeriksaan lanjut. Biar kita terlebih berhati-hati dari kita mengambil sikap sambil lewa. 

Sekiranya anda ada ahli keluarga yang mempunyai sejarah kanser, tak kiralah kanser apa pun. Ada sebenarnya berisiko untuk mengalaminya juga. Oleh sebab itu, jika ahli keluarga kita ada sejarah kanser kita perlu jaga kesihatan kita dan keluarga yang lain. Pastikan pemakanan  kita bukan tergolong dalam makanan yang mengaktifkan sel-sel kanser . 

Pengambilan minuman atau makanan bersifat anti oksida tinggi mampu membantu kita melindungi sel-sel dalam tubuh kite terus sihat dan terlindung dari serangan oksida tinggi . 

Minuman kesihatan Vivix telah dipatenkan yang mana ia  terhasil dari bahan-bahan yang mempunyai antioksida mampu membantu anda untuk melindungi sel dan DNA tubuh kita. 





SAYANG DIRI KITA UNTUK KEHIDUPAN YANG LEBIH MEMBAHAGIAKAN 

Azalin
018-7765447
Shaklee skudai 

No comments:

Post a Comment