Sunday 4 March 2018

SEBELUM BERJAYA KITA PERCAYA YANG KITA BOLEH BERJAYA




Nak Berjaya kita kena percaya walaupun kekadang apa yang kita nak buat tu kite ragu-ragu. Perasaan tidak yakin pada diri akan membuatkan kita buat sesuatu tu setakat melepaskan batuk ditangga. 

Sebenarnya untuk wujudkan perasaan PERCAYA kita kena Cari dan bina kekuatan  dari diri dan percaya dengan apa yang kita buat . Apabila kita faham dan jelas dengan apa yang kita lakukan kita perasaan percaya dan yakin akan mula terbentuk. 

Contoh macam linkan jual Shaklee , sebelum lin jual mana-mana produk shaklee lin kena terlebih dahulu memahaminya dan faham akan produk tersebut serta lin sepatutnya mengunakannya dan merasai kesannya. Bila lin sendiri dah guna barulah akan timbul perasaan  percaya  dan yakin dengan produk dengan shaklee. Bila dan percaya dan yakin baru senang untuk lin yakinkan orang lain. Nak percayakan orang lain , lin kena tahu dan faham setiap produk yang dijual. 



So bagi anda yang masih ade ragu-ragu dan kurang yakin yang u all boleh berjaya, lin sarankan u all baca buku “ PERCAYA SEBELUM BERJAYA” ni dah fahami isi kandungannya. Ceritanya mudah untuk difahami dan corak penulisannya santai. 

Isi yang ada anda boleh gunakan untuk membina kepercayaan dan keyakinan untuk anda kembangkan idea dalam bisnes anda sendiri. Jangan mudah menguhukum diri dengan cakap “ALA AKU TAK LEH BUAT, ALA AKU TAK RETI BUAT”

Semua tu sebab anda tidak percaya kepada kemampuan diri dan selalu rasa yang diri kita tidak mampu. Walaupun harga senaskah buku ni RM 70.00 tapi nilainya lebih besar dari tu. 

Untuk Berjaya kita kena percaya pada diri

#tsunamishaklee
#tsunami2018
#g20
#RnRteams

Bagi anda yang tercari2 pendapatan tambahan, anda boleh bersama lin membina empayar sendiri dengan shaklee. Untuk maklumat lanjut, anda boleh hubungi lin di 018-7765447

No comments:

Post a Comment