Monday 18 June 2018

Kerap Sakit Kepala Petanda Anda Kekurangan Zat Besi

Zat Besi

Penting ke ?


Bila di sebut zat besi, kita tak melihatnya sepenting macam kalsim, Vitamin C atau lain-lain vitamin tapi tahukah anda kekurangan Zat Besi boleh memudaratkan kesihatan. Bagi wanita hamil yang ada masalah kekurangan zat besi boleh mengalami masalah Anemia atau lebih berat lagi bayi dalam kandungan boleh meninggal tanpa kita sedari .




Tanda-tanda anda kekurangan zat besi

1.SESAK NAFAS  walaupun melakukan pekerjaan ringan.

2. KULIT PUCAT ,  bukan setakat kulit je pucat tetapi warna lidah , kelopak dalam mata dan bibir juga kelihatan pucat

3. MUDAH LELAH DAN LESU,  kelesuan walaupun tidak melakukan apa-apa pekerjaan

4. KUKU RAPUH

5. RAMBUT BOTAK

6. KURANG TAHAN PADA SUHU PENGHAWA DINGIN

7. SERING SAKIT KEPALA

8. DEPRESI

Ini antara tanda-tanda anda mungkin kekurangan ZAT BESI @ IRON ,  Untuk pengesahan anda digalakkan melakukan pemeriksaan doktor di mana-mana badan kesihatan yang boleh memeriksaan tahap kesihatan anda . Sering sakit kepada juga menandakan anda mungkin kekurangan zat besi yang mana sangat penting untuk kestabilan Hemglobin yang membawa oksigen keseluruh tubh.

Untuk atasi masalah kekurangan zat besi anda boleh amalkan pemakanan makanan seperti sayur bayam, kekacang, tomato atau anda  boleh tambah dengan pengambilan makanan tambahan yang mengandungi zat besi bagi menampung keperluan zat besi harian anda. Terdapat pelbagai jenis makanan tambahan yang mengandungi zat besi tapi bagi Cik Lin VITALEA Iron Formula adalah terbaik  .  Secara ringkasnya Vitalea Iron Formula bukan hanya memiliki Zat Besi sahaja tetapi ia juga lengkap dengan pelbagai vitamin dan mineral lain yang sangat diperlukan badan.

Bagi merangsang penyerapan zat besi yang sempurna kita perlu juga mengambil bersama-sama dengan Vitamin C. Dengan pengambilan Vitalea Iron Formula kita telah mengambil zat besi dan vitamin C serentak. Senang kata kita tidak perlu membeli 2 jenis supplement tetapi dengan pengambilan vitalea ia telah lengkap .

mampu tingkatkan HB

Untuk maklumat lanjut berkaitan zat besi atau Vitalea anda boleh hubungi Cik Lin seperti maklumat seperti dibawah.

Azalin
018-7765447
Pengedar shaklee skudai

No comments:

Post a Comment