Tuesday 19 June 2018

Vitamin C Berlebihan Punca Cirit Birit

Kebanyakan buah-buahan yang ada kandungan vitamin C ia ada rasa masam-masam dan tergolong dalam kumpulan buah-buahan citrus .



Secara logiknya kalau kita makan buah yang masam dalam kuantiti yang banyak atau berterusan kemungkinan kita akan rasa sakit perut, cirit birit atau boleh gastrik kan. tapi kebanyakan buah-buah yang masam ada kandungan vitamin C yang sangat penting untuk kesihatan, kecantikan dan kesejahteraan.

Sebenarnya bukan buah citrus je ada vitamin c tetapi  dalam JAGUNG pun ada vitamin C tau, dan sebab itulah Shaklee memilih Jagung sebagai sumber Vitamin C nya.

KENAPA JAGUNG...

Vitamin C dalam jagung tidak mudah rosak, terhapus atau musnah walaupun dibakar, direbus ataupun dimasak.

Ketahanan sumber vitamin C dalam jagung, kebanyakan buah-buahan akan mudah hilang nutrisinya bila diproses tetapi shaklee memilih Jagung sebagai pilihan sumber vitamin C kerana nak pastikan yang kita pengguna tidak kerugian dan makan supplement yang sia-sia .

Buah-buahan citrus ada rasa masam yang menandakan ia mengandungi asid, makan buah yang ada kandungan asid secara berterusan atau dalam kuantiti yang banyak boleh buatkan kita gastrik, sakit perut dan mungkin juga cirit birit. Tetapi dengan Jagung ia tidak sama seperti buah-buahan citrus, maka takda lah sakit perut. 


Sekarang dah tau kan kenapa Vitamin C shaklee istimewa dan tidak sama dengan vitamin C yang lain.

Kandungan Vitamin C shaklee bersamaan dengan  7.5 biji buah limau. Banyakan kita kena makan 7.5 biji buah limau, mau pedih perut dibuatnya. Tetapi Vitamin C shaklee anda hanya perlu makan sebiji sahaja dan sama nilainya dengan 7.5 biji limau, pastu anda tidak akan sakit perut sebab ia dari sumber jagung.

PASTI MAHAL VITAMIN C SHAKLEE NI KAN

Eh mana ada mahalnya, meh kita kira sama-sama

Harga sebotol vitamin C : RM 97.50 
Kuantiti : 180 biji
Harga sebiji : RM0.55

ini harga retail atau harga jual. kalau kita jadi ahli harga sebotol vitamin C lebih rendah dari itu. Tak ruginya jadi ahli shaklee, silap hari bulan boleh dapat bonus aka duit tunai tau. Kesihatan dapat, duit pun dapat.

Oklah, jika anda inginkan Vitamin C Shaklee yang istimewa dari Jagung ni boleh whatsapp Cik Lin dan Jika anda berminat nak jadi ahli, berbisnes  pun jangan segan-segan whatsapp je bila-bila ye

Azalin : 018-7765447
Pengedar Shaklee Skudai, Pulai, UTM Skudai 




No comments:

Post a Comment