Thursday 4 October 2018

4 Mitos Berkenaan Vitamin C Yang Kita Percaya Selama Ini

Mitos?

Kita ni suka kan percaya pada perkara-perkara mitos , tak kiralah tentang apa pun. Hari ni lin nak kongsi beberapa MITOS  tentang Vitamin C. Kerana mitos ni lah kebanyakkan kita tak nak amalkan Vitamin C dalam menu harian kita . 

Mitos Pertama

Badan kita boleh hasilkan sendiri vitamin C

Badan kita sebenarnya tidak dapat menghasilkan Vitamin C nya sendiri tetapi menerima Vitamin C dari pemakanan. Jika kita tidak makan apa-apa makanan yang mengandungi vitamin C selama itulah badan tidak mengandungi Vitamin C.

Lebih menjadi masalah, vitamin C adalah dari kumpulan "Vitamin Larut Air:. Vitamin Larut Air mudah hilang atau terhapus dek aktiviti harian kita.

Tidak boleh makan Vitamin C dengan makanan dari sumber Udang



Anda pernah tak makan Tomyam Seafood? Dalam tomyam seafood biasanya da udangkan dan salah satu bahan utama untuk hasilkan tomyam adalah air perahan limau atau lemon. Lemon dan buah dari kumpulan citrus mengandungi vitamin C kan, So far tak da pulak kita dengar orang meninggal selepas makan tomyam seafood kan.

Vitamin C banyak dalam buah-buahan Citrus.



Ya betul, buah-buahan citrus seperti limau, lemon mengandungi vitamin C tetapi ia tidak lah banyak sangat. Sebenarnya buah seperti betik, mangga lebih banyak kandungi vitamin C berbanding buah-buahan citrus .

Vitamin C mengemukkan 

Sampai hati tau u all kata vitamin C  tu punca kegemukan. Yang sebenarnya menjadi punca gemuk adalah cara pemakanan dan gaya hidup kita. Pengambilan kalori yang tinggi dan pembayaran kalori yang rendah adalah punca kepada kegemukkan. Jika kita kawal pengambilan kalori dan lakukan senaman secara konsisten untuk tujuan pembakaran kalori pasti kegemukan itu tidak terjadi kepada anda.

Mulai sekarang kita ubah pemikiran kita ya, jangan mudah sangat terpedaya dengan cerita-cerita yang tidak benar. selain tu, apa jua yang kita makan perlu ada batasannya dan adalah selamat jika kita ada sihat ambil tahu dan menilai mana yang benar dan mana yang tidak.

"Anda tercari-cari vitamin C yang selamat dan berkesan, ini Lin kongsikan beberapa testimoni penguna vitamin C  dari keluaran Shaklee.

Testimoni 1



Testimoni 2



Bulan Oktober 2018 ada promosi Vitamin C tau, setiap pembelian 3 botol vitamin C anda layak mendapat diskaun 5 % .


Untuk memudahkan anda memiliki vitamin C ini, anda boleh hubungin lin di talian seperti di bawah

azalin
018-7765447

No comments:

Post a Comment