Monday 8 October 2018

Apakah Makanan Yang Sesuai Untuk Atasi Masalah darah Tinggi

Masalah tekanan darah tinggi atau Hypertension biasa kita terjadi kepada mereka yang telah masuk peringkat dewasa lama atau orang-orang tua . Kebiasaaanya juga kita biasa fikir mereka yang berisi menghadapi masalah tekanan darah tinggi adalah mereka yang kerap makan makanan yang mengandungi garam . 




Tetapi hari ini, masalah tekanan darah tinggi juga boleh dialami oleh mereka yang masih muda dan remaja. Pemilihan makanan dan makanan  yang tepat juga sangat penting bagi mengurangkan atau mencegah diri kita dari menghidapi masalah tekanan darah tinggi .

Antara makanan yang sesuai untuk mengatasi masalah tekanan darah tinggi adalah seperti

OMEGA 3

Omega 3 terdiri daripada DHA dan EPA yang akan membantu mengurangkan keradangan pada pembuluh darah, baik baik untuk kesihatan jantung dan ia juga baik untuk kesihatan sendi . 

Omega 3 boleh didapati dari minyak ikan atau dari sumber ikan. Pilihlah ikan yang liar atau bebas diperairan dan bukannya yang dibela didalam sangkar. Adalah lebih baik jika kita perolehi minyak ikan dari ikan laut dalam yang jauh dari logam berat. 

Bagi masalah tekanan darah tinggi, omega guard boleh menjadi anti keradangan. Ketika tekanan darah tinggi saluran darah akan mengalami keradangan, omega 3 akan mengawal dari terjadinya keradangan dan mempercepatkan proses pembaikan keradangan. 

MAGNESIUM

Mangnesium berperanan dalam keanjalan saluran darah. Pengambilan magnesium akan membantu saluran darah lebih anda dan boleh mengurangkan tekanan kepada salur darah. 

Sumber Magnesium boleh diperolehi dari buah avocado, badam. 

KALIUM

Kalium berperanan untuk mengawal degup jantung dan rentak jantung. Ketika tekanan darah tinggi, salur darah di jantung akan mengalami tekanan dan perubahan degupan akan terjadi. Sumber makanan yang mengandungj kalium adalag keledek ungu, pisang dan avocado. 

ANTIOKSIDA

Pengambilan makanan yang mengandungi tinggi antioksida boleh melindungi seluruh sel badan. Antara antioksida yang baik adalah Coenzyem, Revestrol yang akan melindungi sel dari kerosakan . Tubuh kita boleh menghasilkan Coenzyemnya sendiri tetapi ia akan menurun penghasilannya apabila meningkat dewasa atau terdedah kepada radikal bebas. 

BAWANG PUTIH

Dalam bawang putih ada mengandungi alisin yang  berperanan sebagai antioksida yang akan melindungi sel dan jantung. Selain itu bawang putih juga berperanan sebagai anti kulat, anti bakteria semulajadi. 

Bawang putih perlu dimakan mentah bagi menghalang mengelakkan dari khasiatnya hilang. 

Ini lah antara makanan yang sangat baik untuk mengawal dan mengelakkan dari masalah tekanan darah tinggi.

Dalam shaklee ada beberapa supplement yang sesuai diamalkan iaitu

1. Omega Guard
2. Ostematrik (Di dalam ostematrik ada mengandungi kalium dan magnesium)
3. Vivix - vivix adalah supplement yang tinggi mengandungi sumber anti oksida.
4. COQ10 plus - dalam COQ10 ada coenzyem 10 yang diperlukan tubuh untuk memberi tenaga kepada sel. 
4. Garlic Complex - Mengekalan paras tekanan darah yang stabil dan mengawal kolestrol




Ini beberapa testimoni penguna set Darah Tinggi shaklee 


Bagaimana na dapatkan produk ini?

Anda boleh whatsapp atau call terus nombor seperti dibawah

Azalin
018-7765447


No comments:

Post a Comment