Thursday 18 October 2018

Cara Atasi Masalah Mata Kering Elak dari Buta



Masalah mata kering ada kaitannya dengan cecair atau air mata yang berperanan melembapkan dan menyuburkan mata. Air mata berperanan untuk mengekalkan kesihatan mata dan memberikan perlihatan yang jelas .Mereka yang mempunyai mata kering berpunca dari kurangnya penghasilan air mata atau penghasilan air mata yang kurang bermutu .Setiap kelipan mata, air mata akan tersebar ke serata mata.

Kegunaan air mata

1. Melindungi mata dari jangkitan
2. Mengeluarkan benda asing di mata
3. Melembapkan permukaan mata
4. Merata dan melicinkan mata

3 lapisan air mata

Air mata terdiri dari 3 lapisan seperti

1. lapisan minyak

Lapisan minyak berperanan melindungi air mata dari tersejat

2. Lapisan air

Meliputi sebahagian mata untuk bagi membekalkan oksigen dan nutrisi

3. Lapisan mukus ( lendir)

Menyebarkan air mata agar serata pada bola mata

4 Punca mata kering

1. Kekurangan vitamin A

Mata sangat memerlukan vitamin A sebagai vitamin mata , tanpa kehadiran vitamin A mata akan menghadapi pelbagai masalah termasuklah penghasilan air mata . Vitamin A yang terbaik adalah dari sumber tumbuhan.

2.Cepat tersejat

Air mata cepat tersejat mungkin berpunca dari kekurangan mukus yang melembapkan dan menstabilan kelembapan mata .

3. Keseimbangan kompenan air mata

Keseimbangan kompenan air mata seperti air, minyak dan mukus yang tidak seimbang .

4. Pengunaan mata

Kekerapan pengunaan contact lens atau cermin mata atau cara kita mengunakan mata. Tahap pemfokusan sehingga mata kurang mengelip juga boleh membuatkan mata cepat kering .

Bagi mengatasi masalah mata kering, anda boleh mengamalkan beberapa supplement sebagai tambahan nutrisi dan mengalakkan penghasilan cecair air mata yang seimbang .

Vivix



Vivix telah terbukti dapat membantu tubuh menjadi dari sihat bermula dari dalam. Penghasilan vivix dari sumber tumbuhan dan kadar anti oksida nya yang tinggi dapat melindungi mata luar dan dalam dari jangkitan dan kerosakan.





Caratomax

Vitamin A yang terbaik adalah dari sumber tumbuhan dan Caratomax dihasilkan dari sumber tumbuhan. Vitamin A bertindak mengekalkan tahap kelembapan kulit dan menstabilkan tahap membran mukus mata . Vitamin A (caratomax) dari beta karotena mempunyai sfat anti oksidah yang tinggi.



Omega Guard



Omega Guard mengandungi omega 3 yang sangat baik sebagi anti radang.  Ketika badan kita mengalami apa-apa kesakitan atau jangkitan , dalam masa yang sama keradangan juga berlaku. Oleh itu amatlah penting omega 3 di amalkan setiap hari .



Ini beberapa testimoni



CARA TEMPAHAN

 Ada 3 cara untuk membeli set kesuburan ini

Esell


Anda hanya perlu menekan icon esell dibawah dan mengikut arahan yang beri. Pembeli secara esell adalah direct terus kepada pihak shaklee. Untuk consultation bagi aturcara makan anda perlu hubungi saya di 018-7765447


Pembelian di branch

Anda juga boleh membuat pembelian terus di branch. Cara hanya perlu maklumkan staf di branch id 915516 dan terus buat pembelian barang yang anda inginkan.


Beli terus dari saya


Cara ke tiga lebih saya sarankan sebab akan ada 2 hala komunikasi dan saya juga dapat ajar cara makan yang tepat bersesuaian dengan masalah anda. Bagi anda yang berada di sekitar Skudai, Lin juga menyediakan perkhidmatan COD kepada anda .



Call/ Whatsapp : 018-7765447  / http://www.wasap.my/60187765447                                       

Email: ummiazalin@gmail.com

FB: azalin adeq


Jadual makan “SET MATA KERING ” akan diberikan eksklusif buat customer vitamin sana sini sahaja

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

No comments:

Post a Comment