Sunday 21 October 2018

Meroyan yang tidak dirawat boleh membawa kematian



Berpantang bagi wanita selepas bersalin sangat penting. Sekarang banyak kita dengar ibu baru bersalin beberapa bulan mengelar bayi, memukul bayi dan mencederakan diri mereka sendiri.

Masalah meroyan bukannya petanda si ibu kurang iman atau kurang mengingati Allah. Masalah meroyan boleh terjadi kepada sesiapa sahaja. Bagi wanita yang baru bersalin rehat dan jiwa yang tenang sangat penting.



6 Jenis Meroyan 

Meroyan Api

Meroyan Api gambaran kepada suasana yang panas dan tegang. ibu yang menghadapi masalah ini ia lebih cepat marah, bengis, garang dan moodnya boleh berubah bila-bila masa. Apabila marah ia gagl mengawal perasan dan kadang kala kemarahannya sampai lupa diri.

Meroyan Ketung

Meroyan ketung dapat dilihat apabila si ibu lebih beremosi hiba , sayu, mudah menangis, sensitif dan mereka merasakan mereka manusia paling teruk dan bernasib malang.

Meroyan Urat

meroyan urat akan menyebabkan si ibu mudah mengalami ketegangan urat saraf sehingga sentiasa mengeraskan diri seperti mengalami ketegangan urat. Kadang kala ibu bertindak seperti mengeliat bersungguh satu badan. Meroyan ini boleh terjadi apabila termakan makan sejuk.

Meroyan lendir 

Ibu sentiasa lesu, pucat keguguran rambut serta berat badan menurun. Lebih parah lagi wanita yang mengalami masalah meroyan lendir dingin kepada hubungan seks . Antara punca nya adalah disebabkan darah kotor tidak keluar sepenuhnya selepas bersalin.

Meroyan Tinggal

Ibu suka bercakaop seorang diri dan ada perasaan ingin meninggalkan semuanya termasuk bayi yang baru dilahirkan . Risiko meroyan ini, ibu cenderung untuk bertindak ganas memukul dan ada yang sampai membunuh anak sendiri.

Meroyan Bulu 

Akan timbul rasa seram sejuk selepas bersalin, puncanya disebabkan ibu kerap bermain air dan membiarkan badan sejuk atau masuk angin. Risiko meroyan bulu, ibu berkemungkinan boleh mengalami keradangan sendi.

Cara elakkan meroyan

1. Rehat secukupnya

2. Makan makanan berkhasiat

3. Berurut dan Bertungku

4. Dapatkan sokongan keluarga

5. Bersikap positif

Selain itu anda juga boleh mendapatkan nutrisi secukupnya dengan pengambilan beberapa vitamin yang bersesuaian untuk anda dan bayi .


Vivix

Vivix akan membantu meningkatkan prestasi sel, membaikpulih sel , melindungi sel serta memberikan tenaga sel. Bagi ibu hamil hormon kita berubah berulang kali dan sel-sel juga terganggu kesan dari kehamilan dan kelahiran. Pengambilan vivix akan membantu sel untuk sihat dan dari sel yang sihat luka dapat sembuh dengan lebih pantas





B Complex

Vitamin B membantu dalam penghasilan sel darah merah yang sangat diperlukan oleh wanita baru lepas bersalin. Kekurangan sel darah merah membuatkan ibu letih dan lesu. Selain itu b complex adalah vitamin saraf yang akan membantu mengatasi masalah ketegangan urat dan emosi







Ostematrix

Kehadiran magnesium dan vitamin D akan membantu dariaspek keanjalan otot dan urat saraf, Keanjalan otot membanru ibu lebih aktif dan bertenaga . Selain itu ostematrix sangat diperlukan oleh wanita yang menyusu bagi membantu badan menerima kalsium yang secukupnya .








Vitamin C

Pengambilan vitamin C yang konsisten merangsang penghasilan kolagen semulajadi yang membantu kesihatan sendi dan membantu penghasilan kulit yang lebih sihat. Pasti ibu-ibu lebih rasa gembira apabila melihat luka kering dan kulit menjadi lebih cantik.

ESP

Bagi tujuan pembentukan sel yang sihat protein perlu diambil secukupnya. Pengambilan protein bagi wanita yang berpantang akan membantu ibu lebih kenyang, bertenaga, susu melempah ruah dan mempercepatkan penyembuhan luka.

TAMBAHAN

Alfalfa

Alfalfa dari kumpulan herba yang akan membantu ibu lebih panas badan dan dapat mengelakan dari mengalami masalah sejuk-sejuk badan. Alfalfa merupakan milk booster dan sangat disukai wanita yang menyusu.





Zinc Plus

Zinc Plus adalah supplement yang membantu penyembuhan luka yang lebih sempurna dan menyeluruh. Apabila melahirkan, badan  si ibu akan mengalami luka luar dan dalam .






ini beberapa testimoni set berpantang yang anda boleh jadi rujukan .



CARA TEMPAHAN

 Ada 3 cara untuk membeli set kesuburan ini

Esell

Anda hanya perlu menekan icon esell dibawah dan mengikut arahan yang beri. Pembeli secara esell adalah direct terus kepada pihak shaklee. Untuk consultation bagi aturcara makan anda perlu hubungi saya di 018-7765447



Pembelian di branch

Anda juga boleh membuat pembelian terus di branch. Cara hanya perlu maklumkan staf di branch id 915516 dan terus buat pembelian barang yang anda inginkan.

Beli terus dari saya

Cara ke tiga lebih saya sarankan sebab akan ada 2 hala komunikasi dan saya juga dapat ajar cara makan yang tepat bersesuaian dengan masalah anda. Bagi anda yang berada di sekitar Skudai, Lin juga menyediakan perkhidmatan COD kepada anda .

Call/ Whatsapp : 018-7765447  / http://www.wasap.my/60187765447                                     

Email: ummiazalin@gmail.com

FB: azalin adeq

Jadual makan “SET  BERPANTANG  ” akan diberikan eksklusif buat customer vitamin sana sini sahaja

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*


No comments:

Post a Comment