Wednesday 24 October 2018

Tanda-tanda anda mengidap tekanan darah tinggi

Pening kepala, rasa loya adalah petanda masalah tekanan darah tinggi.  Tapi Ramai yang beranggapan bila sakit kepala dan rasa mual itu perkara biasa . Dan ramai yang hanya mengambil pil tahan sakit atau panadol sebagai jalan penyelesaian.

Tanda-tanda masalah tekanan darah tinggi

1. Sakit Kepala

Perbezaan kawasan sakit kepala pertanda masalah yang berlainan. Pengidap darah tinggi akan merasa tegang di bahagian belakang kepala dan tengkuk

2. Mual atau loya

Rasa mual, loya  juga pertanda anda mungkin mengahdapi masalah tekanan darah. Kebiasaannya ia datang serentak dengan rasa sakit kepala

3. Keletihan

Keletihan dan kelesuan walaupun tidak melakukan aktiviti aktif atau padat

4. Pendarahan

Pendarahan hidung boleh terjadi kepada mereka yang mempunyai tekanan darah yang tidak stabil. Sila rujuk doktor segera jika pendarahan terjadi

5. Wajah Kemerahan

Perubahan warna kulit kepada kemerah-merahan menandakan tubuh menerima bilangan darah yang laju

6. Emosi yang tidak stabil

Perubahan emosi kepada lebih beremosi perlu dipandang serius .

Paras tekanan darah

Paras tekanan darah  di ambil kira ketika jantung mengepam dan jantung rehat . Bacaan normal bagi golongan dewasa adalah 120/80. Bacaan 120 di panggil " sistolik" iaitu bacaan ketika jantung sedang mengepam dan bacaan 80 untuk bacaan Diastolik iaitu ketika jantung berehat . 



Gambar di atas adalah  bacaam tekanan bagi kita orang dewasa . Dari gambaran ini anda sudah boleh tahu tahap tekanan darah sendiri diperingkat mana .

Bagi memantau tekanan darah anda boleh membeli mesin tekanan darah sendiri yang banyak ada dipasaran.  Harga nya berbeza mengikut jenama dan fungsi-fungsi lain. Ini salah satu mesin untuk memeriksa tekanan darah yang mudah dan boleh dibawa kemana sahaja. anda boleh mengunakan bateri dan boleh juga di sambung ke sumber elektrik.

Mesin Medisana



Set Darah Tinggi

Bagi anda yang mempunyai tanda-tanda darah tinggi perlu segera bertemu doktor dan dalam masa yang sama anda boleh amalkan pemakanan supplement yang mana akan membantu anda mendapat kesihatan yang lebih baik .

Dalam set tekanan darah ada

Viviv
Coq Troll Plus
Ostematrix
Omega Guard
Garlic Complex



Untuk dapatkan penerangan lanjut tentang set darah tinggi dan dapatkan set ini anda boleh hubungi lin.

CARA TEMPAHAN

 Ada 3 cara untuk membeli set DARAH TINGGI ini

Esell

Anda hanya perlu menekan icon esell dibawah dan mengikut arahan yang beri. Pembeli secara esell adalah direct terus kepada pihak shaklee. Untuk consultation bagi aturcara makan anda perlu hubungi saya di 018-7765447



Pembelian di branch

Anda juga boleh membuat pembelian terus di branch. Cara hanya perlu maklumkan staf di branch id 915516 dan terus buat pembelian barang yang anda inginkan.

Beli terus dari saya

Cara ke tiga lebih saya sarankan sebab akan ada 2 hala komunikasi dan saya juga dapat ajar cara makan yang tepat bersesuaian dengan masalah anda. Bagi anda yang berada di sekitar Skudai, Lin juga menyediakan perkhidmatan COD kepada anda .

Call/ Whatsapp : 018-7765447 http://www.wasap.my/60187765447                                   

Email: ummiazalin@gmail.com

FB: azalin adeq

Jadual makan “SET  DARAH TINGGI   ” akan diberikan eksklusif buat customer vitamin sana sini sahaja

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*



No comments:

Post a Comment