Friday 18 July 2014

MENINGKATKAN KEHAMILAN DENGAN MAKANAN TAMBAHAN

Telah menjadi kebiasaan orang disekeliling kita tertlalu mengambil berat tentang kehidupan kita. Apabila kita belum berumahtangga  ramai yang akan bertanya " bila nak kahwin". Begitu juga apabila kita telah berumahtangga, ramai juga yang akan bertanya " dah ada ke", "merancang ke" "bila nak tambah". Macam-macam soalan akan wujud untuk mengambarkan bila kita nak ada cahayamata. 

Selain berdoa, kita juga perlu berusaha untuk merealisasikan impian dan kemahuan kita untuk memiliki cahaya mata. Antara usaha yang boleh dilakukan menjaga permakanan dan mengambilan makanan tambahan yang boleh meningkatkan kesuburan dan potensi untuk hamil. 

Pengambilan makanan tambahan yang mengandungi GLA boleh membantu meningkatkan kesuburan wanita. Antara makanan tambahan yang boleh meningkatan kesuburan dan menstabillkan hormon adalah GLA COMPLEX SHAKLEE 





APA ITU GLA COMPLEX SHAKLEE  ❋❋

GLA atau nama saintifiknya dikenali sebagai Gamma Linoleik Acid (GLA). Ia merupakan bahan binaan bagi prostaglandin.

 Apa pula prostaglandin? 

Prostaglandin merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi. 

Ia juga adalah anti keradangan, anti pembekuan darah disamping mengurangkan tekanan darah.


❋ BAHAN UTAMA GLA COMPLEX 


Bunga Borage 
GLA Complex Shaklee mengandungi minyak borage,  minyak bunga matahari, vitamin E dan Omega 6.

GLA diperolehi daripada minyak yang diekstrak dari biji  bunga borage adalah 2 kali lebih tinggi dan pekat jika dibandingkan GLA yang terdapat didalam EPO. 

Kandungan GLA yang tinggi terbukti lebih baik untuk menghadapi pelbagai masalah berkaitan PMS, Arthritis, Ekzema, kesuburan, kestabilan hormon.

Kandungan Vitamin E pula  membantu untuk melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imunisasi dengan memelihara intergriti sel 

Omega 6 pula digunakan untuk membentukkan prostaglanding.  Prostaglanding merupakan hormon yang mengawalatur proses badan secara  normal .  

 APA ITU EPO 

EPO 

EPO adalah singkatan daripada Evening Primrose Oil . EPO diperolehi dari ekstrak biji bunga Evening Primrose. Ia kaya dengan gamma-linolenic acid ( gamolenic acid atau singkatannya GLA) iaitu sejenis lemak perlu ( essentiap fatty acid). GLA diperlukan oleh tubuh kite untuk proses pertumbuhan dan pengembangan serta perlu diperolehi daripada pemakanan seharian.  Selain itu GLA boleh menyembuhkan dan amat berkesan dalam mengatasi masalah wanita. seperti PMS, Kesuburan, Kestabilan Hormon.

GLA yang ada didalam EPO adalah dalam sekitar 7% - 10%. 
GLA yang ada dalam Borage 2 kali kepekatan dari EPO

Saya pengedar shaklee skudai, bagi anda yang berada dikawasan sekitar saya boleh hantar terus kepada anda. Bagi yang jauh, perkhidmatan pos akan digunakan


Cara pesanan : Anda boleh menghubungi saya seperti dibawah atau membuat pesanan pembelian secara online. Selamat membeli belah.





ANDA SEDANG MENCARI PENDAPATAN TAMBAHAN 

MARI BERSAMA-SAMA SAYA, MENCIPTA KEJAYAAN BERSAMA SHAKLEE


Keanggunan, keselesaan dan kepuasan anda adalah keutamaan kami 

Pengedar Shaklee Skudai 
Azalin Adzhar 
ID : 915516
Email : Ummiazalin@gmail.com



No comments:

Post a Comment