Friday 3 October 2014

MAKANAN BANYAKKAN SUSU IBU

Bila sebut pasal susu ibu teringin zaman-zaman menyusukan anak. Bila susu drop je, macam-macam dibuat, dimakan.. segala petua kalau boleh nak digunakan. Antaranya campuran Halba atau Fenugreek. Bancuh air tak kiralah air apa, biasanya lin buat air milo dan campurkan dengan sedikit halba. Memang bertambah susu.. seronok rasa masa tu. Yeh.. susu dah banyak.. tapi tak lama lepas tu ia berkurangan balik, kenapa ?..




Fenugreek @ Halba


Untuk menghasilkan susu badan yang banyak, ibu perlu memastikan pengambilan makanan harian yang seimbang dan mencukupi terutama air. Selain daripada itu , penghasilan susu berkait rapat dengan demand dan supply. permikiran positif dan cara lekapan bayi dan tawakal kepada Allah.

Kepentingan kesihatan ibu juga perlu dititikberatkan. Ibu yang sihat, berfikiran positif boleh membantu penghasilkan susu ibu. Pengambilan vitamin atau makanan tambahan boleh membantu untuk ibu kekal sihat dan cergas. Pengambilan secara konsistan dan teratur memberi lebih ruang untuk ibu sihat dan menghasilkan susu yang banyak.

Vitamin yang sesuai untuk ibu yang menyusu adalah Alfalfa, ESP, OStematrix, BComplex, Vitalea dan Vitamin C. Setiap satu produk ini memainkan peranannya sendiri untuk membantu ibu sihat dan mampu menghasilkan susu yang menglimpah ruah. Untuk keterangan lanjut tentang produk ini anda boleh Baca disini .


Petua untuk banyakkan susu ibu
1. Minum cukup air
2. Pastikan lekapan bayi betul
3. Cukup rehat
4. Tetapkan masa pam dan buat secara konsistan serta  kerap
5. Berfikiran positif
6. Banyakkan zikir Ya Matin ketika proses pengepaman atau penyusuan

mungkin ada banyak lagi petua yang boleh digunakan untuk menambah susu ibu dan yang penting ibu jangan stress dan berfikiran negatif.

Selamat berfikiran positif dan teruskan mengepam.

Azalin 
Pengedar shaklee Skudai, Tampoi, UTM Skudai dan Pulai
0132183181






No comments:

Post a Comment