Monday 9 February 2015

MAKANAN TERBAIK UNTUK MERAWAT SAKIT SENDI


Masalah sakit sendi boleh terjadi apabila terhakisnya kolagen dalam sendi, kemalangan, perubahan usia dan masalah berat badan. Masalah sakit sendi bukan hanya terhad kepada mereka yang telah berumur malah ini boleh terjadi kepada sesiapa sahaja tidak kira bangsa, agama ataupun usia

4 JENIS MAKANAN  YANG BOLEH MEMBANTU MENGURANGKAN DAN MERAWAT SAKIT SENDI

1. SOYA



Soya kaya dengan isoflavine dan anti-radang. Pastikan minuman atau makanan soya yang anda pilih adalah bebas bahan kimia. Contoh makanan berasaskan soya termasuk lah tempe, kicap dan kacang soya itu sendiri. Soya Non GMO lebih baik dan lebih selamat.





2: BUAH – BUAHAN

Buah-buahan yang kaya dengan vitamin C sesuai untuk dimakan oleh mereka yang sakit sendi kerana vitamin C adalah sumber terbaik untuk anti-oksidan dan mengelakkan osteoarthritis, Contoh buah buahan yang kaya dengan vitamin C adalah limau, kiwi, anggur dan mangga









3: IKAN

Pengambilan ikan yang mengandungi Omega boleh melindungi tulang rawan dari haus atau terhakis.  Pengambilan minyak ikan lebih mudah dan lebih cepat kerana kebiasaan setiap keluaran minyak ikan telah diketahui kandungan omeganya.





4: REMPAH & HERBA

Rempah ratus yang kaya dengan anti-radang juga elok ditambah dalam hidangan menu seharian. Antara bahan-bahan yang sesuai diambil adalah kunyit, jintan , kayu manis dan bawang putih.
Untuk memudahkan pengambilan nutrisi yang sesuai dengan permasalahan sakit sendi, pengambilan makanan yang bersesuai adalah pilihan yang tepat. SET KESIHATAN SENDI sangat-sangat membantu dan memudahkan kerja.

PENGALAMAN SAYA

Walaupun usia saya berada di awal 30 an , tetapi saya telah diuji dengan masalah sendi yang mana saya pernah menerima rawatan fisioterapi di HKL.  Dalam seminggu saya perlu menerima rawatan 2 kali seminggu. Rawatan ini berterusan hampir setengah tahun. Saya menghadapi masalah sendi lutut berbunyi, rasa mencucuk di tumit kaki dan kebas-kebas jari.
Semasa dalam rawatan saya mengambil Set Kesihatan Sendi selepas disyorkan oleh seorang kawan. Saya mengambilan AJHT, Omegaguard dan Ostematrik secara konsistan selama hampir sebulan.  Yang menakjubkan dalam masa hampir seminggu saya telah boleh melihat perubahan ketara yang mana saya tiada lagi masalah untuk membengkokkan kaki. Bunyi kruk.kruk yang dahulunya amat sakit telah tiada .

SET SENDI SHAKLEE – SEMULAJADI, SELAMAT & BERKESAN!



Set ini terdiri dari 3 supplement wajib untuk sendi lutut iaitu:

1. ADVANCE JOINT HEALTH TABLET (AJHT)

Membantu mengisi semula bendalir lutut yang telah haus yang menyebabkan sakit di antara sendi apabila kita bergerak.

2. OSTEMATRIX

membantu mempadatkan semula tulang yang mula lopong akibat kekurangan nutrisi kalsium harian dan juga disebabkan oleh faktor usia.

3. OMEGA GUARD


Membantu mengurangkan radang atau bengkak sendi  yang menyebabkan kesakitan di sendi-sendi badan.

Sekiranya anda tidak mengalami apa-apa msalah berkaitan sendi tetapi anda boleh menghadiahkannyakepada insan tersayang. Cara pembelian, anda boleh menghubungi saya di talian 0132183181 atau membuat pembelian secara online. Pihak shaklee akan membuat perhantaran dalam tempoh masa beberapa hari.

Bagi pembelian secar online anda hanya perlu klik ke ikon dibawah dan membuat pembayaran secar debit kad atau kredit kad. Adala diharapkan selepas pembelian anda memaklumkan kepada saya untuk tujuan tunjuk ajar dan penduan pemakanan.


Terima Kasih
Azalin 
Pengedar Shaklee Skudai 
0132183181

No comments:

Post a Comment