Sunday 15 February 2015

MILK BOOSTER? PERLU KE IBU MENYUSU AMBIL MILK BOOSTER

Apa sebenarnya yang dinamakan Milk booster. Perlu ke ibu-ibu menyusu ambil milk booster untuk banyak kan susu? berkesan ke?

Ada yang kata milk booster ni tak perlu selagi kita tahu apa tu Demand dan Supply. bila ada permintaan akan ada penawaran Betul, susu yang terhasil akan mengikut keperluan anak-anak tetapi ketika selepas sesi penyusuan berakhir dan ibu-ibu tidak mengosongkan breast secara automatiknya penghasilkan susu akan berkurang atas sebab signal yang sampai hanya untuk memenuhi keperluan susu sahaja. sekiranya ia berlarutan susu akan lebih cepat kering. bagi mereka yang tidak mempunyai masalah dengan kuantiti susu mungkin akan tidak memerlukan milk booster.

BERDOSA KE AMBIL MILK BOOSTER 

Berdosa ambil Milk Booster? dari aspek apa yang berdosa. sebenarnya tak berdosa pun kalau kita ambil Milk Booster ni. ini Usaha kita dan setiap dari kita mempunyai milk booster yang berbeza dan rezeki setiap kita juga tidak sama.

STOK SUSU BERKURANGAN SEJAK KAKAK MASUK HKL 

Masa kelahiran anak sulung lin ada gak dengar pasal penyusuan ekskusif tapi masa tu memang tak endahkan langsung pun sebab pikir leceh tapi masa kelahiran anak kedua lin memang tekad nak bagi full breasfeeding. Anak lin yang sulung namanya Dini dan yang ke 2 namanya husna. Masa husna 6 bulan, Dini kene jangkitan Rota Virus. Masa tu lin bermalam 1 minggu kat HKL sebab dini kene tahan wad. Masa tu dalam kepala punya lah risau mana nak pikir dini sakit, husna punya stok susu. Untuk mempercepatkan penyembuhan dini, lin bagi dini penyusuan 100% susu ibu sebab susu ibu mempunyai antibodi terbaik dalam melawan penyakit. Alhamdulillah memang betul, kanak-kanak lain yang masuk saing2 dini dan menyusu botol masih ditahan kat wad dan dini dah dibenarkan keluar. Balik dari HKL stok husna memang tinggal untuk sehari dua je lagi. Masa tu tekanan yg lin rasa teramat sangat, sedih, risau sampaikan susu semakin kurang. Kawan2 nasihatkan jangan stress, macam2 petua lin guna. minum air longan keringlah, minum air minuman bercampur ngan halbalah semua lin cuba memang nampak gak peningkatan susu tapi still tak cukup. badan pun rasa letih dan tak bermaya.

 MAKANAN TAMBAHAN MILK BOOSTER LIN 

Memang rezekilah time2 tengah serabut susu kurang ada kawan suggestkan suppliment. Masa tu memang tak pikir panjang. Lin beli terus ESP, ALFALFA ngan OSTEMATRIK. Alhamdulillah berkesan. lin susun semula jadual pengepaman, jadual penyimpanan dan jadual penyusuan direct. Alhamdulillah stok susu bertambah dan kuantiti susu pun meningkat dan lebih syok lagi susu lebih pekat dan badan pun rasa lebih


Jom tengok video ni. Apa pula pengalaman ibu-ibu lain berkaitan penyusuan ibu.


Untuk sekiranya anda berminat untuk memiliki set Booster Penyusuan ini, Boleh hubungi lin di 0132183181, bagi yang berada di sekitar skudai, Lin boleh membuat penghantaran terus kepada anda selepas pembayaran. 




No comments:

Post a Comment