Sunday 3 May 2015

PERSIAPAN UNTUK MUDAH HAMIL DAN BUNTING PELAMIN

Selamat pengantin baru buat mereka yang baru berumahtangga dan bakal pengantin baru. Amboi berseri- serinya dia. Bila sebab pengantin baru atau bakal pengantin mesti akan berlegar- legar difikiran soal anak.

Ia betul anak itu ketentuan Ilahi tetapi orang disekeliling kita kekadang seakan-akan lupa yang ajal, maut, jodoh, rezeki itu ketentuan Ilahi.

Tapi tak salah kita berusaha kan. Tak salah kalau kita mencari jalan untuk memiliki cahayamata.  Selain persiapan ilmu rumahtangga, pengantin juga perlu berusaha untuk memastikan kesihatan dan kesuburan berada tahap yang baik.

Untuk wanita yang impian cahayamata pengambilan asid folic sebelum kehamilan adalah amat digalakkan.  Asid folik amat baik untuk wanita yang hendak hamil dan telah hamil. Kandungan asid folik yang tinggi dalam badan meningkatkan kesihatan hormon dan kesuburan. Asid folik amat diperlukan oleh wanita hamil bagi memastikan anak yang dikandungi sihat dan terlindung  dari masalah kelahiran kurang matang, masalah kecacatan otak atau tulang belakang.

Bagi meningkatkan lagi kadar kesuburan pengambilan makanan yang mengandungi Gamma-linolenic acid atau lebih dikenali sebagai GLA.  Pengambilan GLA boleh mengawal selia hormone estrogen Dan testosterone yang teramat penting dalam kesuburan.

Tak adil pula kalau wanita sahaja yang bersungguh untuk memiliki cahayamata kan, untuk suami pengambilan Vitamin E Amat digalakkan kerana pengambilan vitamin yang kaya dengan Selinium boleh meningkatkan kualiti air manidan meningkatkan kiraan sperma sihat.

Selamat berumahtangga Dan selamat melayari kehidupan suami isteri. Percayalah rezeki anak tu ketentuan ilahi, usaha kita untuk memiliki cahayamata adalah tanda kita bersungguh untuk memikul tanggungjawab sebagai IBU dan ayah.

Asid Folic ( B Complex), GLA ( GLA Complex) Dan Vitamin E adalah 1 set supplement yang teramatlah sesuai kepada mereka yang impikan cahayamata.  Untuk memiliki gabungan supplement ini, anda boleh hubungi saya Azalin di talian 0132183181 atau emailkan di ummiazalin@gmail.com ataupun pm di Facebook saya azalinadeq.

Saya adalah pengedar rasmi di kawasan Skudai, Taman Universiti skudai, Raman Sri Pulai Dan sekitarnya.

No comments:

Post a Comment