Wednesday 10 June 2015

MASALAH SEMBELIT KETIKA MENGANDUNG ATAU BERPANTANG HILANG DENGAN MUDAH

Assalamualaikum pernah tak korang rasa sembelit masa mengandung. Ada orang dulu dia tak de masalah sembelit pun tapi bila mengandung je dia terus kena sembelit. Nak makan ubat takut memudaratkan si kecil dalam perut tapi nak di biarkan adui dah tak sanggup rasanya nak menanggungnya.

Sebenarnya banyak petua yang selamat untuk hilangkan sembelit ni. Antaranya 

1. banyakkan minum air kosong
2. makan buah buahan yang berserat tinggi
3. bertenang ketika  membuang, jangan takut sebab kalau kita asyik pikir takut, pikir sakit najis tu nak keluar pun malu-malu kucing tau.
4. minum air yang masam macam jus limau,
5. makan makanan tinggi magnesium 

Magnesium?
Kenapa magnesium?
ha sebenarnya  magnesium boleh melembutkan najis. Tahu tak makanan apa yang tinggi dengan kandungan magnesium? Ok makanan yang tinggi kandungan magnesium adalah seperti 

1. telur
2. Badam 
3. Apricot 
4. Bayam 
5. Brocoli
6. Ikan
7. Bijirin




Oleh sebab itulah kita kalau time mengandung atau dalam berpantang kena banyak ambil makanan yang mengandungi Magnesium. Kalau nak lebih mudah , korang boleh je ambil makanan tambahan yang mengandungi magnesium contohnya Ostematrik dari keluarga Shaklee. 

Dalam ostematrik Shaklee ia mengandungi Magnesium untuk memaksimumkan penyerapan ke dalam tulang. Tetapi secara tidak langsung ia juga membantu melembutkan najis dengan membantu penyerapan air ke dalam usus, Membantu otot usus menjadi lebih relaks dan lancar serta membantu proses pristalsis dan memudahkan najis dikeluarkan. 

Senangkan anda boleh dapat banyak kelebihan dari pengambilan Ostematrik ini antaranya ia membantu anda menerima kalsium yang mencukupi, melancarkan pembuangan, mengurangkan masalah kejang kaki, 

Ok kalau korang nak beli ostematrik ini boleh hubungi lin seperti talian di bawah dan bagi yang tinggal di area skudai Lin boleh membuat penghantaran terus kepada anda kerana Lin adala pengedar Shaklee Skudai. 

Jangan lupa hubungi ya

Azalin 
Pengedar Shaklee Skudai 
Id : 915516
Email : ummiazalin@gmail.com
Fb : Azalin adeq 


No comments:

Post a Comment