Sunday 7 June 2015

TIP : MEMILIKI WAJAH BERSERI-SERI SEPANJANG KEHAMILAN

Amboi  tajuk , kenapa kalau semasa mengandung muka jadi kusam ke. Ada orang kata kalau kita mengandung anak perempuan muka maknya tak berseri sebab anak dalam kandungan dah ambil seri maknya. Kalau mengandung anak lelaki pula, tengok maknya mesti berseri-seri.

Tapi tak tahulahbetul ke tak sebab lin belum pernah ada anak lelaki. Tak boleh nak dibuat perbandingan, rasanya masa mengandung dulu berseri je. Hehehe perasan pula.

Wajah berseri sebenarnya ada kaitan dengan gaya hidup kita, cara kita  menangani masalah dan cara kita menjaga kebersihan. Masalah rasa letih, tidak bermaya dan perubahan hormon boleh menyebabkan wajah yang sebenarnya berseri terlindung.



Oleh sebab itu, klinik kesihatan atau hospital akan membekalkan wanita hamil dengan pelbagai vitamin antaranya B Complex, vitamin C dan Iron ( Pil Tambah Darah). Apa sebab kita dibekalkan dengan pelbagai vitamin, ia untuk kesihatan ibu dan anak. Keadaan ibu yang sihat akan menaikan seri wajah serta dapat melahirkan anak yang sihat.

Apa fungsi Vitamin C dalam tempoh kehamilan. Vitamin C  membantu memaksimumkan penyerapan Asid Folic dan Zat besi. Penyerapan Asid folic yang lemah boleh menyebabkan risiko Spina Bifina (sumbing sum sum tulang bayi). Sila rujuk Kesan kekurangan Asid Folic

Kesan kekurangan Vitamin C boleh  menyebabkan anemia, pra-eklampsia dan kelahiran kurang berat.  Nampakkan betapa pentingnya vitamin C ketika hamil. Selain itu pengambilan vitamin C secara konsistan boleh meningkatkan imunisasi dan menghasilkan kalogen secara semulajad, Selain itu Vitamin C boleh mencerahkan kulit, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen yang menjadi punca kepada jeragat.

Kenapa anda perlu makan vitamin C Shaklee? Sebab Vitamin C Shaklee dihasilkan dari teknologi yang mana pelepasannya secara berperingkat dan ia mengandungi Bioflavonoids. Nak tahu apa itu Bioflavonoids, anda boleh click entry lin sebelum ini iaitu Vitamin C

Shaklee menyediakan perkhidmatan pembelian secara online untuk semua pelanggan Shaklee. Anda hanya click ikon dibawah dan membuat pembelianset kehamilan  secara online.



Bagi yang tinggal disekitar Skudai lin menyediakan perkhidmatan penghantaran terus  kepada anda dan yang tinggal di luar skudai penghantaran secara pos laju disediakan.


Azalin
Id : 915518
Pengedar Shaklee Skudai
Whatsapp : 0132183181
Email : ummiazalin@gmail.com

No comments:

Post a Comment