Saturday 6 June 2015

MENGUATKAN TULANG BAYI DENGAN PENGAMBILAN VITAMIN D


Pernah tak kita dengar perbualan kawan-kawan yang  mempunyai anak bercerita di usia berapa anak-anak mereka  pandai merangkak, pandai berjalan dan pandai bercakap. Ada yang cakap usia perkembangan kanak-kanak ada kaitan dengan perkembangan ibu ayah ketika kecil
Masa anak lin yang sulung “dini” mula berjalan pada usia 1 tahun 5 bulan. Lin mula berjalan pada usia 11 bulan dan suami pada usia 1 tahun 2 bulan. Oh patutlah Dini lambat jalan sebab ayahnya dulu berjalan pun pada usia 1 tahun lebih.

Perkembangan setiap bayi adalah berbeza tetapi kecukupan nutrisi ketika dalam kandungan dan selepas kelahiran juga memainkan peranannya tersendiri. Ketika dalam tempoh kehamilan ibu yang kerap menghadapi masalah kejang urat kaki, kerapuhan gigi dan sakit pinggul menandakan ibu kekurangan kalsium. Kalsium yang selamat diambil adalah yang mengandungi Vitamin D dan Magnesium untuk memaksimumkan penyerapan dan mengelakkan mendapan di dalam ginjal.
Tapi tahukah anda Vitamin D bukan hanya berperanan untuk memaksimumkan penyerapan tapi ia juga menghasilkan tulang bayi cukup mineral dan tumbuh dengan sihat, Di bulan-bulan yang dingin meningkatkan risiko ibu hamil mengalami kekurangan vitamin D dan pengambilan Vitamin D tambahan amatlah diperlukan.




Lin mencadangkan setiap ibu hamil mengambil Kalsium dan Vitamin D tambahan sepanjang kehamilan. Antara vitamin yang lengkap dengan kalsium dan Vitamin D adalah Ostematrik. Ostematrik Shaklee boleh mengurangkan kekejangan otot, melancarkan pembuangan, menstabilkan tekanan darah dan mengelakan penyakit osteoporosis.

Shaklee menyediakan Set Kehamilan lengkap yang boleh dan selamat diambil sehingga selepas kelahiran. Set lengkap kehamilan bukan hanya memberi kesihatan kepada ibu tetapi juga memberi kesan yang baik untuk perkembangan otak, saraf, tulang dan sistem  dalam badan bayi.
Untuk mendapat maklumat lanjut tentang Set kehamilan ini,  anda boleh menghubungi Lin di talian 0132183181




Azalin 
Pengedar Shaklee Skudai
Id :915516
Whatsapp : 0132183181
Email : ummiazalin@gamil.com

No comments:

Post a Comment