Wednesday 22 July 2015

MASALAH KEBAS-KEBAS JARI MEMBUATKAN TIDUR TERGANGGU

Bila baca tajuk entry kali ni, lin boleh rasai lagi betapa sakitnye bila punca kebas-kebas jari yang asalnya lin pikir biasa-biasa je boleh menggganggu tidur lin. Masa mula-mula kena kebas-kebas jari atau semut-semut lin ingatkan ia akan hilang sendiri sebab seblum ini lin juga pernah alaminya tetapi lepas itu ia hilang sendiri.

Tetapi kali ini lain pulak jadinya, semut-semut yaang dulu hanya dihujung jadi merebak sehingga lin tidak boleh menggenggam tangan terutama diwaktu pagi, rasa ngilu pada siku dan bahu terasa lenguh.  Rasa ngilu, lenguh dan kebas-kebas tidak hilang walaupun di urut. Mula-mula lin fikir sakit kebas-kebas jari akan hilang selepas diurut. Kebanyakan tukang urut kata . kebas-kebas jari sebab masuk angin, perjalanan darah tak lancar dan urut tersimput. Masalah ngilu semakin hari semakin terus sehingga kan kadang kala lin akan terjaga dimalam hari sebab sakit sangat, rasa mcam ade letrik kat tangan.  Nangis jangan citerlah, letak sekejap je tangan lin dah boleh rasa kebas sehinggalah sampai satu peringkat lin hanya mampu menulis 2 patah perkataan je.



Boleh dikatakan lin dah mengurut di banyak tempat dan semuanya mengatakan perkara yang hampir sama, tetapi sakit lin teta tak berkurang. Akhirnya lin nekad ke hospitan untuk rawatan , dan pihak hospital mengatakan yang body lin dah melalui proses penuaan terlalu awal dan saraf tangan lin dah mula mengeras.

Atas nasihat doktor lin buat rawatan fisioterapi dan mengambil vitamin B setaip hari. Mula-mula lin makan B complek hospital, tapi lepas tu lin tukar kepada B Complex shaklee sebab lin perlu makan dalam jangka masa yang lama, jadi lin perlu pilih b complex yang semulajadi dan tiada bahan kimia.

Alhamdulillah sekarang tangan yang kebas-kebas dah hilang, rasa ngilu dah tiada dan rasa lenguh kat bahu pun dah tak terasa.

Bagi kawan -kawan yang ada mengalami masalah seperti lin, boleh ambil B Complex dalam diet harian dan lakukan senaman tangan untuk mengelakkan dari saraf jari kita mengeras dan sukar digerakan.


Macam mana nak miliki B Complex ni, senang je anda hanya perlu menghubungi lin atau sekirannya anda ingin membuat pembelian secara online di web shaklee, anda boleh click ikon di atas.





Azalin adzhar
FB : azalin adeq 
Whatsapp : 0132183181
Email : Ummiazalin@gmai.com

No comments:

Post a Comment