Wednesday 22 July 2015

MEMANG TERANGKATLAH BILA MAKAN DURIAN NI

Terbaiklah musim-musin raya tahun ni betul-betul tengah musim buah-buahan tempatan. Dapat pula pekena durian kampung yang baru gugur, Maaflah kalau tak mampu nak toleh kiri kanan sebab kesedapannya tak terkata.





Tak cukup dengan durian, kita hentam pula rambutan pulasan. Masa ni perut dah penuh pun kita sanggup cari ruang untuk sumbat durian dan seluruh saudaranya. Lin kalai durian ni memang susah lah nak kata, lagi-lagi kalau dapat durian kampung yang pahit-pahit sikit tu. Kekadang sampai pejam-pejam mata menikmatinya.

Tapi masa makan memang tak ingat langsung kesan kalau terlebih makan. Yang lin tahu, teruskan menikmati keenakan buah-buahan tempatan. Ramai gak yang kata durian ni panas. Itu lin akui, kalau makan durian dan terkurang minum air masak memang badan akan rasa dedau ( suam-suam macam nak demam). Jadi kebiasaannya Lin kalau makan durian memang akan sediakan air kosong kat sebelah. 

Tapi macam sekarang ni, dah lah cuaca panas tambah pulak dengan kehangatan makan durian setakat minum air kosong memang mudah terasa dehidrasi. Jadi lin akan minum dulu segelas air kosong lepas tu lin prepair je air performance drink untuk diminum bagi menstabilkan cecair dalam badan. Kalau kene dehidrasi boleh jadi macam-macam kes tau macma strok haba atau pengsan. 

Alhamdulillah makan lah banyak mana durian, Lin tak terasa dedau pun. Jadi bagi kawan-kawan yang suka makan durian lin nasihatkan agak memperbanyakkan pengambilan air kosong atau jangan lupa ditambahkan dengan minuman isotonik yang selamat dan sesuai sangat diambil terutama dimusim panas ini.

Bagi yang mudah terhidrasi tu bolehlah pm/whatsapp lin untuk memiliki  performance drink ni, ini minuman yang bagus untuk mereka yang kerja dibawah matahari, yang lasak dan sukakan tenaga berpanjangan. Anda boleh menghubungi lin dengan beberapa cara, antaranya adalah seperti berikut :-

1. Email : ummiazalin@gmail.com
2. Whatsapp : 0132183181
3. Pm FB  : Azalin adeq 


No comments:

Post a Comment