Tuesday 7 July 2015

MENGHILANGKAN SEMBELIT KETIKA DALAM PANTANG

Masalah sembelit selepas bersalin antara salah satu mimpi ngeri bagi setiap wanita yang baru bersalin terutamanya mereka yang bersalin secara normal .  Ketakutan untuk membuang biasanya datang dari kesan jahitan dan cerita-cerita ngeri kawan-kawan yang menambah lagi pelbagai rasa untuk ibu dalam pantang.

sembelit ketika berpantang, hamil
Rasa takut dan teragak-agak ini menyumbangkan lagi masalah sembelit dan ditambahkan lagi dengan segala pantang larang mak-mak kita yang melarang kita dari minum air dalam kuantiti yang banyak atas alasan  nanti luka lambat baik.

Tak patutkan dahlah kita kene menyusukan anak, tak boleh minum air banyak macam mana tidak sembelit makin merana dibuatnyakan. Nak makan ubat lawas berak takut nanti anak pun kene cirit birit. Tapi nak dibiarkan kepala dah pening sebab dah terlalu banyak gas beracun dalam perutkan.

Alhamdulillah Lin tidak pernah mengalami masalah sembelit ketika dalam pantang  tetapi dari pengalaman kawan-kawan yang pernah mengalami sembelit lin tahu sakitnya tdak terkatakan. Ramai di antara mereka mengunakan pelbagai petua dan ubat-ubatan. Ada di antara mereka mengambil makanan tambahan yang selamat ketika dalam pantang. Mereka mengamalkan pengambilan kalsium yang mengandungi Magnesium yang berperanan sebagai pelembut najis. Kandungan magnesium yang ada di dalam Ostematrik tidak keras pada perut dan ia secara tidak langsung membantu ibu mendapat jumlah kalsium yang mencukupi. Magnesium juga membantu membekalkan mineral kepada tulang bayi dalam kandungan.

Oleh itu, jika anda mengalami masalah sembelit atau anda sedang hamil atau bakal melahirkan cahayamata, pastikan ostematrik menjadi teman baik anda.




Berita baik untuk mereka yang berada di sekitar Skudai, Pulai, Desa BAkti UTM ataupun UTM Skudai, anda boleh membuat temujanji untuk kita bertemu dan penghantaran boleh dibuat terus kepada anda ini kerana Lin adalah Pengedar Shaklee Skudai, Pulai, Desa BAkti UTM ataupun UTM Skudai,

Bagi anda yang berada di luar kawasan tersebut Lin akan membuat penghantaran kepada anda melalui pos laju.  Anda boleh menghubungi lin seperti data di bawah.

Azalin 
id : 915516
no. telefon : 0132183181
Fb : azalin adeq 


No comments:

Post a Comment