Sunday 20 September 2015

MASIN BETUL MULUT AKAK " TAHUN DEPAN AKAK DAPAT ADIK"

Bila jiran tanya kat akak, "bila dini nak dapat adik" . Mesti akak cakap " tahun depan ummi lahirkan adik akak"

Itulah akak mulutnya petah macam orang tua. Boleh dikatakan dari awal tahun  akak cakap yang dia bakal ada adik tahun depan. Dan hari ini Alhamdulillah  Allah makbulkan kata-kata akak. Ummi sekarang hamil beberapa minggu jadi Insya Allah tahun depan akak akan dapat adik baru. Dan sekarang kalau di tanya akak nak berapa orang adik , " Akak nak adik lelaki 2 orang" husna pulak kalau boleh nak adik perempuan. Suka hati kamu lah nak pada ummi janji adik membesar dengan sihat dan lahir dengan selamat.

Lin mula-mula risau gak sebab anak yang ke dua dah 4 tahun tapi lin masih tak mengandung lagi.   Badan ni dah berkobar-kobar nak memboyot lagi, geram tengok kawan-kawan office memboyot. Dah lah tarikh kesuburan sukar nak di tetapkan sebab period ni kekadang ok tiap-tiap bulan kekadang tak datang 2 bulan. 

Bila kita nakkan sesuatu tu kita mesti berusahakan . Mula-mula lin download application My calendar  kat play store. setiap kali period mesti lin tanda jadi bila sampai tarikh kesuburan Lin akan berusaha untuk bersama ( maaf ya agak peribadi). Selain tu Lin akan ambil makanan yang boleh membantu kesuburan.  

Peringkat awal Lin makan makan GLA je tapi pada pertengahan tahun itu hari lin start konsistan dengan ESP pulak. RAmai kawan-kawan yang hamil lepas amalkan makan kedua-dua vitamin ni. Dan sekarang Allah makbulkan impian dan doa lin. 

Doakan kandungan Lin sihat dan membesar dengan baik ya. 

Ihsan dari google . gambar kat HP tak leh upload pulak.

Kalau kawan-kawan nak tahu lebih lanjut tentang kedua-dua vitamin ni boleh hubungi lin kat 0132183181




No comments:

Post a Comment