Wednesday 15 March 2017

OXIDATIVE STRESS MENJADI SALAH SATU PUNCA KEPADA KANSER

oxidative stress adalah Kunci Penyebab Kanser.

Apa benda pulak lah oxidative stress ni. Pastu ia tergolong dalam penyebab kanser pulak tu.

Secara mudahnya oxidative stress ni Tekanan oksidatif.

Oxidative stress adalah keadaan apabila oksigen yang digunakan untuk penghasilan tenaga telah menghasilkan radikal bebas secara tidak terkawal dan mula merosakkan sel badan yang normal.
Ada 1 kajian tu yang dibuat oleh DR kovacic dan kumpulannya menyokong bukti perubatan yang mana apabila radikal bebas dibenarkan berada disekitar nukleus sel, ia boleh merosakkan sel dari peringkat DNA seterusnya akan membentuk tisu yang tidak normal dan inilah yang dipanggil sel kanser.

Secara normal, sistem pertahanan badan akan bertindak untuk membaiki sel yang telah rosak ini, namun jika sel yang rosak terlalu banyak sudah tentu sel imun ini tidak mampu untuk membaiki apalagi mereka sendiri juga mempunyai risiko untuk mengalami kerosakan DNA.



Kita nak cegah radikal bebas ni sukar tapi kita boleh bantu tubuh kita untuk MENGHALANG RADIKAL2 BEBAS INI MEROSAKKAN SEL.

Pengambilan makanan tinggi antioksida boleh membantu tubuh menghalang sel dari dirosakkan oleh radikal bebas .

VITAMIN A ( CARATOMAX)
VITAMIN E
VITAMIN C

dan VIVIX

Ada 4 peranan vivix dalam badan  kita

1) Membaiki dan melindungi sel

2) Mempertahankan dan mengawal genetik 

3) Memberi tenaga kepada sel(Mitokondria)

4) Meningkatkan Prestasi sel dan melambatkan penghasilan protein AGE

AGE (Advance Glycation End Products) adalah bahan akhir hasil daripada diproses oleh sel badan. Ia sangat merbahaya dan merosakkan pada tahap selular. AGE ini boleh menyebabkan kerosakan pada sel-sel dan juga sistem tubuh badan manusia. Ia boleh menyebabkan banyak punca kepada penyakit kronik jika dibiarkan tanpa pencegahan. Vivix mengandungi 10 kali ganda lebih kuat Resveratol yang mampu melambatkan pengumpulan proteim AGE dalam tubuh.

Kalau orang Tanya harga vivix semua rasa ia tinggi tapi tau tak kita yang vivix sangat baik untuk kesihatan kita secara menyeluruh. Vivix telah dihasilkan sehingga boleh memasuki sel-sel badan termasukkan DNA badan kita. Dan  ketahuilah mereka yang ada masalah kanser sebenarnya sel-sel kanser  telah ada berpuluh tahun lamanya dalam badan.



Untuk maklumat lanjut tentang vivix boleh hubungi lin ye .

Cik lin
018-7765447









No comments:

Post a Comment