Friday 3 November 2017

TINGKATKAN DAYA INGATAN KANAK-KANAK DHA



Perkataan DHA & EPA ni sangat tidak asing bagi kita mak ayah ni. Kita selalu nampak perkataan tertera pada susu formula anak kita malahan iklan-iklan ditelevisyen juga banyak menunjukkan bahawa DHA & EPA ni sangat penting dalam perkembangan otak kanak-kanak.  

Hari ni kita sama-sama ambil tahu fungsi  DHA ni ye . 


Apa docosahexaenoic acid atau DHA itu ?

DHA (docosahexaenoic acid ) ialah sejenis asam lemak tidak jenuh ganda omega-3 berantai panjang yang berada dalam setiap sel di dalam tubuh. DHA merupakan lemak utama pembentuk otak, retina mata dan sistem saraf pusat. DHA sangat penting dan diperlukan sepanjang tempoh kehamilan bagi perkembangan otak bayi sehingga sampai 18 bulan setelah kelahiran.


Peranan DHA untuk bayi sehingga kanak-kanak

1. pembentuk otak, retina mata dan sistem saraf pusat
2. membantu bayi untuk tidur lebih nyenyak
3.  membantu meningkatkan memori dan kemampuan berfikir intelektul pada anak
4.  membantu perkembangan daya lihat janin
5. mendukung perkembangan retina dan menguatkan fungsi visual
6.  dapat meningkatkan kemampuan belajar dan fungsi kognitif otak anak

Berapa banyak bayi dalam kandungan menerima DHA ia terletak berapa banyak si ibu mampu membekalkan nya. Oleh sebab itulah wanita yang hamil perlu makan makanan yang tinggi kandungan DHA seperti Omega Guard. 

Selepas dilahirkan bayi akan menerima keperluan DHA dari susu ibu atau susu formula yang diberi. Lin sarankan ibu-bu yang menyusu juga mengambil makanan tinggi DHA atau amalkan pengambilan Omega Guard bagi memastikan ibu mampu membekalkan DHA yang mencukupi kepada bayi.  

Apabila kanak-kanak sudah boleh menelan makanan ibu-ibu boleh bekalkan anak-anak omega guard yang boleh ditelan begitu sahaja atau dipicit keluar cecairnya kedalam mulut kanak-kanak. 

ini anak lin Auni, dia sangat suka makan omega dan omega senang ditelah kerana ia berbentu soft gel dan bersaiz kecil . 

cuba tengok senang je kan dia telan Omega Guard 




Lin memilih Omega Guard sebagai makanan tambahan kepad anak-anak sebab lin percaya ia baik, selamat dan memberi kesan positif kepada perkembangan minda dan kesihatan anak lin. Jadi bagi anda yang masih tercari-cari makanan tambahan yang baik untuk perkembangan otak kanak-kanak , lin suggest anda ambil Omega Guard setiap hari.

CARA ORDER OMEGA GUARD  ADA 2 CARA 

Cara 1 : Anda boleh terus klik ke OMEGA GUARD  ini dan boleh membuat pembelian secara terus dengan mengunakan kad kredit atau kad debit, jangan risau laman web rasmi shaklee dijamin selamat. Setiap pembelian akan mengunakan perkhidmatan GDEX atau CITYLINK terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2 : Anda boleh menghubungi lin untuk mendapatkan konsultasi tentang  vitamin mana yang paling sesuai untuk anda serta anda juga akan mendapat tips-tips yang bersesuaian.

PM Facebook : azalin adeq
Like Page : Garage Supplement 
Call / whatsapp : 018-7765447
Blog : ummiazalin.blogspot.com
Email : ummiazalin@gmail.com


COD : UTM Skudai, Taman Universiti , Taman Teratai, Taman Sri Pulai, Taman Tun Aminah, Taman Pulai Jaya, Taman Pulai Emas, Kangkar Pulai dan kawasan sekitarnya.

Pengedar Shaklee Skudai
Pengedar Shaklee Tampoi
Pengedar Shaklee UTM
Pengedar Shaklee JB
Pengedar Shaklee Malaysia
Pengedar shaklee Kuala Lumpur




No comments:

Post a Comment